• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

رهاسازی ۲۰۸.۴ میلیون مترمکعب آب از سدهای آذربایجان شرقی به سوی پیکره دریاچه ارومیه در طول سال های اخیر

  • کد خبر : 12490
  • 06 اردیبهشت 1400 - 10:00
رهاسازی ۲۰۸.۴ میلیون مترمکعب آب از سدهای آذربایجان شرقی به سوی پیکره دریاچه ارومیه در طول سال های اخیر
یاز اکو - مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی از رهاسازی ۲۰۸.۴ میلیون مترمکعب آب از سدهای قلعه چای، علویان و نهند در طول سال های اخیر به سوی پیکره دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی در دهه اول فروردین ماه جاری نیز عملیات رهاسازی طبق تعهدات این شرکت انجام گرفته است.

یوسف غفارزاده در خصوص آخرین وضعیت تراز دریاچه ارومیه نیز افزود: تراز سطح آب دریاچه در روز دوشنبه ۳۰ فروردین سال ۱۴۰۰، ۱۲۷۱٫۳۸ متر می باشد که نسبت به مشابه سال قبل ۳۷ سانتیمتر کاهش و نسبت به ابتدای سال آبی (اول مهر ۹۹) ۱۲ سانتیمتر افزایش و همچنین در مقایسه با میانگین درازمدت، ۳٫۱۸ متر از نظر ارتفاعی کاهش نشان می دهد.

وسعت دریاچه در تراز یاد شده حدود ۲۸۸۳٫۳۰ کیلومترمربع می باشد که نسبت به مشابه سال قبل حدود ۲۴۲٫۵۰ کیلومترمربع کاهش و نسبت به ابتدای سال آبی ۸۲٫۴۰ کیلومترمربع افزایش و همچنین در مقایسه با میانگین درازمدت ۱۶۱۰٫۹۰ کیلومتر مربع کاهش وسعت نشان می دهد.

حجم آب دریاچه در تراز یاد شده ۳٫۶۷ میلیارد مترمکعب برآورد می شود که نسبت به مشابه سال قبل ۱٫۱۱ میلیارد مترمکعب کاهش و نسبت به ابتدای سال آبی ۰٫۳۵ میلیارد مترمکعب افزایش و همچنین در مقایسه با میانگین درازمدت، ۱۲٫۱۰ میلیارد مترمکعب کاهش حجم نشان می دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12490

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});