• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2
رئیس مجلس ترکیه تاکید کرد:

تشکیل کشور فلسطین تنها راه صلح در خاورمیانه

  • کد خبر : 125848
  • 08 آذر 1402 - 9:45
تشکیل کشور فلسطین تنها راه صلح در خاورمیانه
یازاکو - وی گفت: تا زمانی که کشور فلسطین تشکیل نشود، صلح در خاورمیانه وجود ندارد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت :رئیس مجلس ترکیه با بیان اینکه بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین ، صلحی در خاورمیانه برقرار نخواهد شد، از جامعه جهانی خواست تا در بحبوحه تهاجمات مداوم اسرائیل علیه غیرنظامیان غزه در این راستا اقدام کنند.

نعمان کورتولموش در سخنرانی خود در نشست کمیته اجرایی مجمع پارلمانی آسیا در آنتالیا گفت: سه موضوع اصلی وجود دارد که باید توسط جامعه بین المللی در رابطه با مسئله اسرائیل و فلسطین دنبال شود.

اول اینکه، هیچ صلحی در خاورمیانه بدون ایجاد یک کشور آزاد، مستقل و یکپارچه از نظر ارضی فلسطین با پایتختی اورشلیم وجود نخواهد داشت. دوم، اماکن مقدسی که متعلق به مسلمانان و مسیحیان است، به ویژه مسجد الاقصی، باید تحت ضمانت بین المللی گرفته شود.

کورتولموش گفت : سومین مورد در مورد شهرک نشینان یهودی است که سرزمین های فلسطینی را اشغال کرده اند. این اشغالگران باید حذف شوند و زمین ها به فلسطینیان بازگردد. 

رئیس مجلس تاکید کرد: به همین دلیل است که جامعه جهانی باید با استفاده از همه ابزارها گرد هم آیند و نقش موثری در حل مشکل اسرائیل و فلسطین ایفا کنند.

وی افزود: جامعه بین المللی باید مقامات ارشد اسرائیل را در دادگاه جنایات جنگی به پاسخگویی در مورد کشتار غیرنظامیان در غزه فرا بخواند. درست همانند قاتلانی که قتل عام را در بوسنی مرتکب شدند، نتانیاهو و هم دستانش نیز باید به دادگاه کیفری بین المللی برده شوند. 

وی گفت:جامعه جهانی باید برای این امر آماده شده و همبستگی خود را فلسطین نشان دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=125848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});