• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و ترابوزن ترکیه

  • کد خبر : 126697
  • 15 آذر 1402 - 12:15
امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و ترابوزن ترکیه
یازاکو - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: در راستای تعامل با دانشگاه‌های خارجی تفاهم‌نامه تبادل استاد و برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت بین دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و دانشگاه ترابزون ترکیه امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس، احمد نقیلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین دو دانشگاه در بیان دستاوردهای سفر هیاتی دانشگاهی و صنعتی و تولیدی از زنجان به دانشگاه ترابزون ترکیه اظهار کرد: با دانشگاه ترابزون تفاهم‌نامه همکاری با محوریت دوره‌های کوتاه‌مدت و تبادل استاد بین دو دانشگاه به امضا رسید و این اقدام مهمی در راستای استفاده و آشنایی با سطح علمی و پژوهشی دانشگاه‌های منطقه است.

برگزاری المپیاد ملی مهارت 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری موفق المپیاد ملی مهارت طی آبان سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان افزود: این مسابقات سبب شد که بتوان نیازهای واقعی و موردنیاز بازار کار احصا و با توجه‌به این مهم تور فناوری طی توافقات و رایزنی‌های صورت‌گرفته مقرر گردید که اساتید مهارتی در این حوزه جهت آموزش مهارت پذیران به شهر زنجان بیایند و آموزش‌های خود را در قالب دوره‌های کوتاه‌مدت به متقاضیان ارائه دهند.

وی در بیان اهداف سفر اضافه کرد: اهدافی برای این سفر در نظر گرفته شده بود که نخستین هدف این سفر در راستای تقویت دانشکده مهارتی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان بود.

نقیلو هدف دیگر این سفر دانشگاهی را امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک اعلام کرد و گفت: در خصوص برگزاری دوره‌های کوتاه مدت با گواهینامه مشترک دانشگاه فنی و مهندسی کاراد نیز بود که به امضای رؤسای دو دانشگاه رسید بر اساس این توافقنامه دپارتمان‌های موجود در دو دانشگاه علاوه بر برگزاری کلاس‌های مشترک و تبادل استاد می‌توانند نسبت به تأسیس و گزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های ملی بین‌المللی اقدام کنیم.

لازم به ذکر است دانشگاه«کارادنیز» از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ترکیه ‌باشد و قدمت ۶۸ساله دارد این دانشگاه چهارمین دانشگاه تأسیس شده در کشور ترکیه است رتبه علم‌سنجی آن در بین دانشگاه‌های اروپا پنجاه و هشتم است.

گفتنی است، در این سفر تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی زنجان و جمعی از صنعتگران و تولیدکنندگان چاقوی زنجان حضور داشتند.

تفاهم گردید برای کمک به صنعت چاقوسازی زنجان در ترابزون ترکیه با اتاق بازرگانی آن شهر جلسه‌ای برای انتقال تکنولوژی و تجهیزات برگزار شود.

همچنین با اعضای اتاق بازرگانی زنجان برای برگزاری دوره شیرینی‌پزی و قنادی آشپزی تفاهم شد و مقرر شد از ماه بعد استادکار اعزام کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=126697

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});