• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

۳ هزار و ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده در آذربایجان غربی شناسایی شد

  • کد خبر : 127428
  • 22 آذر 1402 - 10:15
۳ هزار و ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده در آذربایجان غربی شناسایی شد
یازاکو - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: کل مساحت بافت فرسوده آذربایجان غربی سه هزار و ۳۱۰ هکتار است که از این میزان ۴۱۷ هکتار در ارومیه قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از مهر، محسن حمزه لو اظهار کرد: نوسازی و احداث ۱۳ هزار و ۴۲۲ واحدمسکونی درمحدوده‌های بازآفرینی شهری به خصوص بافت های فرسوده استان در دستور کار قرار گرفته است که بخش مهمی از آنها در شهر ارومیه قرار دارد.

تصویب طرح‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده در ۱۱ شهر استان

وی گفت: طرح‌های تشویقی برای اجرا درشهرستان های مهاباد، پیرانشهر، نقده، بوکان، اشنویه، چهاربرج، میاندوآب، محمدیار، تکاب، شاهین دژ و سردشت به تصویب کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی رسیده است که گام مهمی در نوسازی بافت های فرسوده به شمار می‌رود.

وی افزود: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی در بافت های فرسوده و تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی بافت های فرسوده در شهرهای ارومیه، خوی و بوکان وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شده است.

حمزه لو اظهار کرد: با هدف اجرای سیاست های بازآفرینی شهری در استان نیازسنجی محلات هدف برای افزایش محدوده بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری در اولویت بوده و این امر با حفظ کامل بافت های تاریخی شهری محقق می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: در راستای تحقق سیاست های نهضت ملی مسکن در ح‌زه بازآفرینی شهری از ظرفیت و توانمندی انبوه‌سازان در محدوده شهرهای دارای بافت های فرسوده حمایت و استفاده می‌شود که امیدواریم بتوانیم با این امر، ضمن نوسازی بافت فرسوده، بخشی از نیاز استان در ساخت مسکن را در این حوزه تأمین کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=127428

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});