• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

کارشناس ارمنی: ما دولت خود را از دست می دهیم

  • کد خبر : 30061
  • 23 شهریور 1400 - 12:44
کارشناس ارمنی: ما دولت خود را از دست می دهیم
یاز اکو - ارمنستان که از مداخلات بی شمار خارجی، نسل کشی و دو جنگ جهانی بیرون آمد، احتمالا این بار به تجزیه نزدیکتر است. زیرا ارمنستان به سختی می تواند در برابر حمله حدود ۶۸۰ هزار غیرنظامی که در ماه ژوئن سال جاری به حزب "قرارداد مدنی" نیکول پاشینیان رای دادند مقاومت کند. بنابراین ما هم دولت و هم کشور خود را از دست می دهیم.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از واحه اوهانیسیان مفسر سیاسی ارمنی، نظرات خود را در صفحه فیس بوک خود به اشتراک گذاشت و گفت که چندین نیروی دیگر نیز وجود دارند که ارمنستان را تهدید کرده و منجر به تجزیه آن خواهند شد.

اوهانیسیان افزود: نیروی دوم که به دولت ما حمله می کند و آن را مجبور به ریختن خون خود می کند مهاجرت است. هر ماه یک یا دو خانواده ما را ترک می کنند. نیروی سوم افزایش تعداد افراد بی تفاوت است. این افراد عمدتا به رفاه و آسایش خود علاقه دارند. ارمنستان به عنوان یک دولت فراتر از جهان بینی آنها است. در برابر این پیش زمینه، نیروی مقاومت نقش نوعی ذخیره نظامی را ایفا می کند. در حال حاضر سازمان یافته و هماهنگ نیست، جو ناسالم در صفوف آن وجود دارد. مشخص نیست آدرس، برنامه و مرکز فرماندهی این نیرو کجاست.

به گفته این مفسر سیاسی، در چنین مواردی است که جامعه شروع به تجزیه سریع می کند و همه درها را به روی دشمنان خارجی باز می کند و روحیه رادیکال در کشور شروع به رشد می کند.

اوهانیسیان با هشدار به جامعه ارمنی می نویسد: من فکر می کنم که ارمنستان در آستانه یک خط قرمز است که منجر به تفرقه و جدایی در جامعه می شود. نیاز به تجدید نظر در بسیاری از موارد وجود دارد. ما نباید سعی کنیم به حرف یکدیگر گوش دهیم … در جهان متمدن یک قانون روشن وجود دارد: اگر چیزی منجر به تقسیم جامعه شود، باید از آن جلوگیری کرد. تصمیم گیری بر اساس این منطق که جامعه محاسبه گر نیست بلکه ۶۸۰ هزار رای بیش از ۴۰۰ هزار رای است اشتباه است. اگر روی این موضوع کمی تعلل کنین، نه آنها و نه دیگران در ارمنستان نمی مانند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30061

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});