• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریالی برای تولید انواع کارتن و کاغذ در منطقه آزاد ارس

  • کد خبر : 128491
  • 02 دی 1402 - 20:00
سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریالی برای تولید انواع کارتن و کاغذ در منطقه آزاد ارس
یازاکو - معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس از تصویب طرح سرمایه‌گذاری تولید انواع کارتن و کاغذ در کمیسیون اقتصادی این منطقه خبر داد و گفت: این طرح با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریالی اجرا می شود.

« علی نوید » در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ظرفیت تولید سالانه ۴۵ هزار تن کارتن و کاغذ اجرا می شود.‌

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس اعلام کرد: برآورد زمانی بهره‌برداری از این واحد تولیدی ۲۴ ماه است و با آغاز به کار آن برای ۴۰ نفر به‌ صورت مستقیم اشتغال‌زایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: این طرح سرمایه‌گذاری در راستای تکمیل زنجیره تولید در منطقه اجرا می شود و علاوه بر تامین نیاز داخلی به‌ عنوان محصولی ارزآور، صادرات خواهد داشت.

نوید یادآور شد: علاوه بر شرکت مذکور، چندین واحد بزرگ و کوچک دیگر در حوزه تولید کاغذهای کرفت و تحریر در حال ساخت و بهره‌برداری است و به‌ زودی منطقه آزاد ارس به‌ عنوان یکی از قطب‌های تولید کاغذ در کشور شناخته خواهد شد.

نیمه نخست امسال ۴۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس اتفاق افتاده است.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با وسعت ۵۱ هزار هکتار ۱۳۷ کیلومتر با تبریز فاصله دارد.

در مناطق آزاد تجاری تسهیلات ویژه‌ای نسبت به سرزمین اصلی به سرمایه‌گذاران اعطا می‌شود که به‌ طور معمول شامل تخفیف مالیاتی، در اختیار دادن زمین و غیره می‌شود.

در ۲ زون (بخش) صنعتی این منطقه بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می کنند و بزرگترین واحد تولیدات گلخانه ای کشور در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس واقع است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=128491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});