• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
1

کسب رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زمینه سلول‌های بنیادی

  • کد خبر : 128714
  • 04 دی 1402 - 15:00
کسب رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زمینه سلول‌های بنیادی
یازاکو - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کسب رتبه اول توسط این دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زمینه سلول‌های بنیادی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایسنا، دکتر پرویز شهابی، دوشنبه، چهارم دی ماه، در بیست و دومین جشنواره پژوهش، فناوری و کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تلاش اساتید و دانشجویان جایگاه اول در رنکینگ جهانی تایمز در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را از آن خود کرد.

وی از کسب رتبه اول در کاربردی دارویی، تغذیه و آزمایشگاه جامع تحقیقات و کسب رتبه دوم در مرکز تحقیقات ایمونولوژی توسط این دانشگاه خبر داد.

وی افزود: این دانشگاه رتبه سوم در بین دانشگاه‌های تیپ یک در حوزه فناوری را کسب کرده و همچنین به عنوان دانشگاه برتر حامی فناوری، موفق به کسب جایزه ملی فناوری ایران(جمفا) شده است.

وی به افتخارات بین المللی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: عقد قرارداد صادرات دو محصول توسط دو شرکت فناور مرکز رشد به کشورهای ازبکستان و ترکیه انجام شده‌است.

شهابی تعداد طرح‌های فناورانه قرارداد شده را سه مورد، طرح‌های مصوب شده و اتمام یافته ۱۸، خروج از مراکز رشد هفت و تعداد ثبت اختراع داخلی را ۱۷ مورد عنوان کرد.

وی به برنامه‌ها و سیاست‌های آتی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه اشاره کرد و گفت: گسترش روابط بین المللی، توسعه طرح‌های محصول محور، همکاری و تعامل با کشورهای همسایه، شبکه سازی در برنامه‌های ثبت و … از جمله برنامه‌های این دانشگاه است.

وی افتتاح اولین کارخانه نوآوری دارویی و ایجاد دفاتر تحقیق و توسعه فناوری شرکت‌های داروسازی را از اقدامات شاخص معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز برشمرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=128714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});