• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

دانشگاه ارومیه در رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خوش درخشید

  • کد خبر : 13019
  • 11 اردیبهشت 1400 - 8:40
دانشگاه ارومیه در رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خوش درخشید
یا اکو - رییس دانشگاه ارومیه با اشاره به درخشش مجله پژوهش و توسعه جنگل این دانشگاه در پایگاه‌های استنادی بین‌المللی، گفت: این مجله توانست در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) رتبه Q۱ را کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، رحیم حب نقی، اظهار داشت: مجله پژوهش و توسعه جنگل دانشگاه ارومیه بر اساس آخرین ارزیابی (‏ISC‏) موفق به دریافت ‏ضریب تأثیر ۰.۲۶۸ (Q۱) شده ‏است.

وی با بیان اینکه در کل دانشگاه‌های ایران هشت نشریه پژوهشی با موضوع جنگل فعال است، افزود: در بین تمامی این نشریه‌های معتبر فقط نشریه پژوهش و توسعه جنگل دانشگاه ارومیه توانسته است حائز این رتبه شود.

رییس دانشگاه ارومیه  بیان کرد: مجله پژوهش و توسعه جنگل دارای مجوز کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اولین نشریه علوم جنگل در شمال غرب است که از بهار سال ۱۳۹۴ به صاحب امتیازی دانشگاه ارومیه به صورت فصلنامه منتشر می‌شود.

وی افزود: مدیر مسوول این نشریه دکتر احمد علیجانپور، سردبیر دکتر جواد اسحاقی راد و مدیر اجرایی آن دکتر عباس بانج شفیعی هستند.

حب نقی، با اشاره به چاپ متسمر این نشریه در ۶ سال گذشته، گفت: در این مدت تعداد ۲۲۳ مقاله علمی پژوهشی از ۵۸۳ نویسنده پس از داوری دقیق و علمی در این نشریه به چاپ رسیده است.

دانشگاه ارومیه برای اولین بار در نظام رتبه‌بندی لایدن (CWTS Leiden Ranking) یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان حضور یافته است.

این دانشگاه از جمله دانشگاه های مطرح کشور به شمار می رود که نزدیک به ۲۰ هزار نفر دانشجو در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13019

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});