• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2

سران تجزیه طلب محبوس در‌ زندان چه چیزهایی را افشا کرده اند؟

  • کد خبر : 131530
  • 02 بهمن 1402 - 21:32
سران تجزیه طلب محبوس در‌ زندان چه چیزهایی را افشا کرده اند؟
یاز اکو - اگر سران جدایی طلب با مجریان قانون همکاری کنند، این بدان معنا نیست که بدون مجازات خواهند ماند. صرفاً به این دلیل که آنها در روند تحقیقات همکاری کردند، مجازات آنها سبک تر خواهد شد. به عبارت دیگر می توان مجازات سران جدایی‌طلبی که در زندان باکو به سر می‌برند را اندکی کاهش داد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از یئنی صاباح، این سخنان را الهام اسماعیل کارشناس مسائل امنیتی بیان کرده است.
الهام اسماعیل پس از انتشار عکس های اخیر جدایی طلبان در بازداشتگاه باکو این اظهار نظر را کرد.
لازم به ذکر است که انتشار تصاویر مذکور باعث ایجاد بحث هایی در شبکه های اجتماعی ارامنه شده است. رسانه های ارمنستان مدعی شده اند که “رهبران قره باغ” که تحت شرایط راحتی در باکو نگهداری می شوند حاضر شده اند با جمهوری آذربایجان همکاری کنند، در مقابل برخی از اسرار مهم نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان را فاش کرده و در مقابل مجازات آنها کاهش خواهد یافت.
کارشناس مسائل امنیتی می گوید جدایی‌طلبان فقط می‌توانند اطلاعاتی درباره رویدادهای گذشته در اختیار تیم تحقیقات قرار دهند. مسائلی هست که جنبه سیاسی دارد و جنبه حقوقی و کیفری ندارد. بدست آوردن اطلاعاتی که جنبه سیاسی دارد دور از ذهن نیست. در حالیکه سرکردگان تجزیه طلبان مرتکب جنایت شده اند و این مساله تا تعیین جزئیات دقیق و تکمیل تحقیقات ادامه خواهد داشت. با اشاره به تصویر خندان آرائیک آروتیونیان، آنچه در مورد همکاری وی با آذربایجان گفته شد را می توان تا حدی درست دانست. در واقع هر فرد عاقلی از جمله آرائیک می داند که اگر همکاری نکند، ممکن است در وضعیت بدتری قرار گیرد یا حتی در آینده در لیست عفو قرار گیرد.
این کارشناس افزود: دولت آذربایجان می تواند آنها را در چشم انداز عادی سازی روابط دو کشور عفو کند. اما قبل از آن باید محاکمه و مجازات بشوند. البته تحت هیچ نوع شکنجه ای قرار نمی گیرند، برعکس اقداماتی مطابق با تمام مقررات بین المللی انجام می شود. اگر رهبران جدایی طلبان لبخند می زنند و می خندند به این معنی نیست که در همه امور با تیم تحقیقات همکاری می کنند.
به گفته این کارشناس روند عادی تحقیقات در حال انجام است. رهبران جدایی طلب فقط می توانند درباره اتفاقات گذشته صحبت کنند. بر اساس اظهارات آنها متوجه می شویم که کشورهای طرفدار ارمنستان چه نیاتی علیه جمهوری آذربایجان داشته اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=131530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});