• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

ظرفیت بالای زنجان برای توسعه روابط کشاورزی با استراخان

  • کد خبر : 131807
  • 05 بهمن 1402 - 10:00
ظرفیت بالای زنجان برای توسعه روابط کشاورزی با استراخان
یازاکو - رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه در زنجان ظرفیت بسیار خوبی در گسترش همکاری‌ها در بخش کشاورزی با آستراخان روسیه وجود دارد، گفت: استان زنجان و در راس آن شهرستان طارم بزرگترین تولیدکننده زیتون کشور محسوب می‌شود و تولید سیب‌زمینی و گندم در ماهنشان و خدابنده استان نیز ظرفیت دیگر بخش کشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی زنجان و اتاق بازرگانی آستراخان روسیه با حضور رئیس اتاق بازرگانی زنجان و رئیس اتاق بازرگانی آستراخان روسیه برگزار شد.

صمد یوسفی اصل رئیس اتاق بازرگانی زنجان در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه استان ما در چند بخش از صنعت در زمره قطب‌های تولید کشور قرار دارد، اظهار کرد: با وجود کارخانجات بزرگ برق، تجهیزات استان زنجان در حوزه برق بسیار توانمند بوده و با کشور روسیه نیز در زمینه ترانس‌های برق همکاری دارد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان ضمن اشاره به این مهم که صنعت نساجی نیز از دیرباز در استان زنجان دارای کارخانجات بزرگی است، تصریح کرد: زنجان علاوه بر اینکه در حوزه مس به عنوان قطب کشور محسوب می‌شود بلکه تولیدکننده میزان قابل توجهی از فلز روی کشور نیز است که بخش بزرگی از صنعت استان را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه زنجان ظرفیت بسیار خوبی در گسترش همکاری‌ها در بخش کشاورزی با آستراخان روسیه وجود دارد، گفت: استان زنجان و در راس آن شهرستان طارم بزرگ‌ترین تولیدکننده زیتون کشور محسوب می‌شود و تولید سیب‌زمینی و گندم در ماهنشان و خدابنده استان نیز ظرفیت دیگر بخش کشاورزی است.

یوسفی‌اصل در ادامه به مطرح بودن زنجان به‌عنوان بزرگترین مرکز تولید ماهی قزل‌آلا در کشور، اشاره و خاطرنشان کرد: استان زنجان بسیاری از جمعیت کشور را در شعاع ۴۰۰ کیلومتری خود دارد که همین مهم یک ظرفیت ویژه در توسعه همکاری‌های طرفین است.

خط‌مشی اتاق‌های بازرگانی روسیه تمرکز بر روی حوزه دریای خزر و این کریدور است

در ادامه این جلسه استانیسلاو سینچکو رئیس اتاق بازرگانی آستراخان روسیه با بیان اینکه نه‌تنها در مباحث تجاری بلکه در مباحث سیاسی نیز به ظرفیت‌های مشترکی برای همکاری بین ایران و روسیه رسیده‌ایم، دریای خزر را به‌عنوان کریدور شمال و جنوب و سایر کریدورها در همکاری طرفین دانست و ادامه داد: خط‌مشی اتاق‌های بازرگانی روسیه تمرکز بر روی حوزه دریای خزر و این کریدور است.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و فعالیت‌های اتاق بازرگانی آستراخان روسیه در بخش‌های مختلف بازرگانی و صنعتی و حمل و نقل، گفت: امید داریم با امضای این تفاهم‌نامه همکاری‌های دو طرف را عملیاتی کرده و به کمک یکدیگر در توسعه همکاری‌های تجاری و بازرگانی سرعت ببخشیم.

سینچکو همچنین از حضور خود همراه با یک هیأت تجاری و بازرگانی از استان آستراخان روسیه در نمایشگاه اکسپو و استان زنجان در سال جدید خبر داد و ابرهز امیدواری کرد، تا با برگزاری نشست‌های تخصصی تعاملات آتی بین دو طرف به صورت مطلوب توسعه پیدا کند.

شایان ذکر است، تبادل اطلاعات در خصوص مباحث اقتصادی، قوانین تجارت و تغییرات مصوب در کشورهای متناظر برای ارتقای همکاری‌های تجاری، صنعتی و تکنولوژیکی و در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم درباره فعالیت‌هایی که موجب ارتقای همکاری‌های تجاری بیشتری می‌شود از جمله مفاد این تفاهم‌نامه همکاری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=131807

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});