• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

جذب ۲۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 133321
  • 18 بهمن 1402 - 19:00
جذب ۲۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
یازاکو - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاری 27 میلیون دلاری خارجی در 9 ماهه امسال خبر داد.

محمد کلامی امروز در در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹۶ درصد اقتصاد استان آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی است که این نشانگر حرکت صحیح اقتصاد در مدار مردم مداری و همچنین هوش و ذکاوت بخش خصوصی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی به ویژگی مهم اقتصاد استان اشاره کرد و افزود: سهم عمده اقتصاد معطوف به بنگاه های کوچک و متوسط مقیاس است که از نوسانات اقتصادی و سیاست های ارزی، پولی، مالی و تغییرات در قوانین آسیب پذیری بالایی دارند.

وی ادامه داد: برای اینکه این اقتصاد بتواند در مدار صحیح خود حرکت کند نیازمند توجه جدی دولتمردان و تیم اقتصادی دولت است.

کلامی به برخی آمار اقتصادی استان اشاره کرد و اظهار کرد: آذربایجان شرقی رتبه اول صدور مجوزهای توسعه‌ای، رتبه اول صدور مجوزهای ایجادی، رتبه اول واحدهای دارای ۶۰ درصد در حال احداث، رتبه اول توسعه گلخانه های کشاورزی و رتبه دوم سرمایه گذاری خارجی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: آذربایجان شرقی در ۹ ماهه اول سال با ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی بنا به اظهار وزارت کشور رتبه دوم را دارا می‌باشد.

کلامی ادامه داد: در دهه فجر ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری که عمدتا معطوف به بخش خصوصی است در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسیده و افتتاح شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: استانی که پایه و اساس آن بخش خصوصی است و در سرمایه گذاری آن بخش خصوصی پیشتاز است، بطوریکه در سفر رئیس جمهور به استان اجرای ۲۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه به امضاء رسید، نیاز بالایی به نقدینگی و تسهیلات بانکی دارد که در این راستا از وزارت امور اقتصادی استدعا داریم از منبع دراختیار خود مبالغی به استان ما تخصیص دهند زیرا حتی با ارقام پایین نقدینگی نیز بخش عمده‌ای از پروژه‌ها اتمام می‌شوند.
 
وی با اشاره به صنعت کیف و کفش چرم در تبریز، گفت: بالای ۸۰ درصد تولید این حوزه کشور به تبریز اختصاص داشته و تخصیص ارز به صنایع وابسته این بخش می‌تواند کمک کند تا در عید پیش رو سهم بالایی از تولید کیف و کفش چرم را حفظ و به بازار عرضه کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});