• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

تولید سالانه ۸ میلیون و ۶۳۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در اردبیل

  • کد خبر : 133340
  • 19 بهمن 1402 - 11:00
تولید سالانه ۸ میلیون و ۶۳۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در اردبیل
یازاکو - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تعداد واحد پرورش مرغ گوشتی در استان ۴۳۴ واحد است که سالانه توانایی تولید هشت میلیون و ۶۳۰ هزار قطعه مرغ گوشتی را دارند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از مهر، منصور رستم‌نژاد در مراسم افتتاحیه مرغ گوشتی در شهرستان سرعین، اظهار کرد: تعداد واحدهای مرغ تخم‌گذار ۲۱ واحد با ظرفیت تولید سالانه ۷۴۲ هزار و ۹۶۰ قطعه است که سالانه بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ روانه بازار مصرف می‌کنند که میزان تولید سالانه گوشت مرغ در این استان بالغ بر ۴۸ هزار و ۱۰۰ تن است.

وی تصریح کرد: در استان ۴۷ واحد مادر گوشتی به ظرفیت ۲ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۶۵۵ قطعه فعال هستند که جوجه یک‌‎روزه تولید می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه سالانه ۱۵۱ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۸۶۸ عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار تولید می‌شود، گفت: از این میزان تقریباً ۸۰ درصد آن یعنی ۱۱۸ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۲۷۰ جوجه یک‌روزه تولید و برای پرورش به واحدهای مرغداری تحویل داده می‌شود.

رستم‌نژاد در مورد مشخصات طرح مورد افتتاحیه نیز افزود: مرغ گوشتی ۴۰ هزار قطعه برادران ابراهیم‌پور در روستای آق‌قلعه شهرستان سرعین با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که برای تعداد سه نفر اشتغال ایجاد کرده و میزان تولید سالانه آن ۲۰۰ تن است.

در این مراسم فرماندار شهرستان سرعین نیز خاطرنشان کرد: تأمین سبد معیشتی سالم برای شهروندان از وظایف مهم مسئولان است که در این راستا ما تلاش می‌کنیم با حمایت‌های لازم و صدور مجوزهای لازمه در اسرع وقت کمک حال تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در این شهرستان باشیم.

باقر باقرزاده بیان کرد: در بخش گردشگری شهرستان سرعین و تأمین زیرساخت‌ها نیز همت خود را به کار گرفتیم تا به ویژه در حوزه روستاهای گردشگری از تمام توان شهرستان استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133340

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});