• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

اقامت مسافران خارجی در آذربایجان غربی بیش از ۳۲ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 135360
  • 07 اسفند 1402 - 16:00
اقامت مسافران خارجی در آذربایجان غربی بیش از ۳۲ درصد افزایش یافت
یازاکو - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به روند رو به رشد شاخص های مربوط به حوزه گردشگری در استان گفت: اقامت مسافران خارجی در استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۲ درصد افزایش یافته که امیدواریم این روند در سال آینده نیز ادامه یابد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، مرتضی صفری روز دوشنبه افزود: همچنین در شاخص هایی نظیر اقامت مسافر در هتل ها، مهمانپذیرها و نظایر آن رشد ۳۰ درصدی، بازدید از مراکز تفریحی رشد ۲۴ درصدی و بازدید از موزه ها رشد حدود ۹ درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد بوده ایم.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری با کشورهای هم‌مرز آذربایجان‌غربی در راستای توسعه و رونق گردشگری در اولویت قرار دارد، اضافه کرد: با افزایش تعاملات با ترکیه سعی داریم تا تردد مسافر بین ۲ کشور دوطرفه باشد و مسافران ترکیه‌ای نیز از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این استان بازدید کنند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی و فعالان حوزه گردشگری توجه داشته باشند که زمینه سرمایه گذاری در طرح‌های تفریحی و گردشگری آذربایجان غربی فراهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد: باید شرایطی ایجاد شود تا مسافر در سفر به ارومیه و استان، ماندگاری بیشتری داشته باشد که برای رسیدن به این مهم، ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری بسیار ضروری بوده و برای این امر نیز ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بسیار ضرورت دارد.

صفری با اشاره به درپیش بودن ایام تعطیلات نوروزی گفت: به این منظور اقدامات قابل توجهی با همراهی نهادهای مختلف در آذربایجان غربی تمهید شده که استقرار راهنمایان گردشگری در مبادی ورودی شهرها، اجرای پویش ۳۰۶۰، ساماندهی پایانه‌های مرزی، برخورد با تورهای غیرمجاز، ارائه اتوبوس به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در ایام نوروز، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، باز بودن درب مساجد و خط ‌کشی مسیرهای اصلی ازجمله آنهاست.

وی افزود: برای بررسی وضعیت ارائه خدمات در ایام نوروز، بیش از ۲ هزار بازدید نظارتی مشترک با سایر دستگاه‌های مربوطه از سرویس‌های بهداشتی، مراکز خدمات رفاهی بین‌راهی و پمپ بنزین‌ها داشته ایم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=135360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});