• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

فرانسه می خواهد نیروی نظامی به زنگه زور بفرستد

  • کد خبر : 135497
  • 09 اسفند 1402 - 8:30
فرانسه می خواهد نیروی نظامی به زنگه زور بفرستد
یاز اکو- تنش در منطقه روز به روز در حال افزایش است. برخی از محافل غربی و همچنین ارامنه در تلاش هستند که وانمود کنند برخی از مناطق ارمنستان در معرض تهدید می باشد. به عقیده برخی کارشناسان سیاسی این تلاشی است برای آوردن سربازان اتحادیه اروپا یا ناتو به منطقه. همچنین دیدگاهی وجود دارد که ماندن نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ برای مدتی به نفع آذربایجان خواهد بود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از گلوبال اینفو، اوختای قاسیموف کارشناس سیاسی گفت که در یک سال گذشته ارمنستان و حامی اصلی آن فرانسه به طور هدفمند کارزار تبلیغاتی مبنی بر اینکه آذربایجان یک کشور متجاوز است را راه انداخته اند.

انگیزه این کارزار تبلیغاتی این است که جمهوری آذربایجان در حال تهدید ارمنستان و آماده شدن برای حمله به اراضی این کشور است. در این راستا فعالیت پیچیده و سازمان یافته ای در مطبوعات غربی مشاهده می شود.

این کارشناس سیاسی در ادامه گفت: واضح است که از این طریق سعی دارند نیروهای مسلح غرب را وارد منطقه کنند. وقتی صحبت از نیروهای مسلح غربی می شود، منظور نیروی نظامی فرانسه است که قصد دارند در ارمنستان مستقر شوند.

از این طریق پاریس می خواهد به قدرت مسلط در منطقه تبدیل شود و از طریق ارمنستان در منطقه نفوذ داشته باشد. البته هدف اصلی فرانسه کاهش نفوذ روسیه و در نهایت حذف کامل آن از منطقه است.

فرانسه در واقع می خواهد از این طریق از روسیه انتقام بگیرد. در سال های اخیر فرانسه نفوذ خود را در آفریقا در شرق مدیترانه از دست داده است. مسکو در پشت صحنه تغییرات متوالی قدرت به ویژه در غرب آفریقا قرار دارد. پاریس می خواهد روسیه را از قفقاز جنوبی بیرون کند تا انتقام این ضربات اخیر را بگیرد.

اگر فرانسه به آرزوی خود برسد، با تثبیت موقعیت خود در زنگه زور منافع مسکو و باکو را تحت تأثیر قرار خواهد داد. بنابراین ورود نیروهای نظامی غرب به منطقه برای آذربایجان نامطلوب است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=135497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});