• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
2

آغاز اجرای طرح جمع‌آوری و تفکیک زباله از مبداء

  • کد خبر : 136939
  • 21 اسفند 1402 - 14:00
آغاز اجرای طرح جمع‌آوری و تفکیک زباله از مبداء
یازاکو - اجرای طرح جمع‌آوری و تفکیک پسماند و ضایعات خشک از مبداء تولید، با رونمایی از نرم‌افزار مربوطه با عنوان «آرتا زیست» در اردبیل آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، شهردار اردبیل در آئین آغاز اجرای طرح جمع‌آوری و تفکیک پسماند و ضایعات خشک از مبداء در مجتمع فرهنگی بانوان اردبیل گفت: با اجرای این طرح در شهر اردبیل از ترویج زباله‌گردی جلوگیری شده و به تدریج زباله‌گرد‌ها و وانت‌چی‌های جمع‌آوری پسماند ساماندهی خواهند شد.

محمود صفری افزود: عوامل شرکت مجری طرح تفکیک زباله از مبداء به درب منازل مردم رفته و پس از تحویل زباله‌ها برنامه‌های خود را برای بازیافت پسماند انجام خواهند داد، محلی نیز برای جمع‌آوری ضایعات در داخل شهر پیش‌بینی شده که در حال اخذ سند مالکیت آن هستیم و در سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: گرمخانه‌ای در اردبیل آماده می‌شود تا از اوایل خردادماه سال آینده افرادی که مکان زندگی ندارند به صورت موقت در آن اسکان داده شوند و سپس سازمان بهزیستی برای مدیریت و ساماندهی آنها وارد عمل شود.

شهردار اردبیل به در حال احداث بودن پل میدان بسیج این شهر اشاره کرد و گفت: احداث این پل با هشت کیلومتر امتداد ظرف ۱۵ ماه توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه رکود ساخت پل را خواهد شکست، کار اجرایی و عملیاتی این طرح عمرانی بزرگ با سرعت و طبق برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل هم در این آئین گفت: طرح تفکیک زباله از مبداء از کار‌های ماندگار و مفید شهرداری و شورای اسلامی اردبیل است که سبب تولید ثروت از زباله و پاکی محیط زیست خواهد شد.

سیدمحمد سیدهاشمی مشارکت مردم به‌ویژه بانوان و رسانه‌ها برای موفقیت این طرح را لازم دانست و افزود: بخش خصوصی از اجرای طرح تفکیک زباله سود می‌برد و مردم نیز در قبال ارائه پسماند خود به مجریان طرح تفکیک زباله از مبداء وجه دریافت خواهند کرد.

وی گفت: اگر هزینه پرداختی از سوی شرکت مجری طرح به تاخیر بیفتد شهرداری آن را پرداخت و بعد از شرکت مجری مطالبه خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل پیش‌بینی کرد با اجرای طرح جمع‌آوری و تفکیک زباله از مبداء در اردبیل یک و هفت دهم درصد یا به عبارت دیگر ۲۴ تا ۲۸ تن در روز میزان زباله تولیدی این شهر کاهش یابد.

طبق اعلام شرکت همیاران امین کار ارس که مجری طرح جمع‌آوری و تفکیک پسماند و ضایعات خشک از مبداء در اردبیل است، برای اجرای این طرح ۷۵ دستگاه سطل زباله بزرگ برای تفکیک زباله‌ها، ۶۰ دستگاه وسیله جابجایی پسماند، بیش از سه هزار سطل زباله برای سالن‌ها و نرم‌افزار تخصصی آرتا زیست با چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و چند دستگاه پرس زباله خریداری شده است.

در ادامه این آئین از نرم‌افزار آرتا زیست برای اجرای طرح تفکیک پسماند و ضایعات خشک از مبداء در اردبیل رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=136939

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});