• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

میزان مسافر و گردشگر در نوروز به آذربایجان شرقی افزایش نداشته است

  • کد خبر : 138243
  • 07 فروردین 1403 - 16:00
میزان مسافر و گردشگر در نوروز به آذربایجان شرقی افزایش نداشته است
یازاکو - استاندار آذربایجان شرقی گفت: امسال به دلیل همزمانی تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان، میزان ورود مسافر و گردشگر به استان افزایش نداشته است؛ اما با توجه به سیاست قطعی استان مبنی بر رونق بخش گردشگری، لازم است برای افزایش جذب گردشگر در ایام نوروز سال آینده از همین اکنون برنامه‌ریزی شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان رونق بخش گردشگری را سیاست قطعی استان برای توسعه اقتصادی اعلام کرد و اظهار کرد: دستگاه‌های متولی این بخش، افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگر تا پایان سال را هدف‌گذاری و برای تحقق آن، برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: امسال به دلیل همزمانی تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان، میزان ورود مسافر و گردشگر به استان افزایش نداشته است؛ اما با توجه به سیاست قطعی استان مبنی بر رونق بخش گردشگری، لازم است برای افزایش جذب گردشگر در ایام نوروز سال آینده از همین اکنون برنامه‌ریزی شود.

رحمتی با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و آثار تاریخی و طبیعی منحصر به فرد در آذربایجان شرقی، گفت: هدف ما این است که از رهگذر گردشگری، تحرکی در اقتصاد استان ایجاد کنیم و براین اساس همه باید خود را در این زمینه مکلف بدانیم.

استاندار آذربایجان شرقی، تامین امنیت سفر را یکی از عوامل توسعه گردشگری برشمرد و گفت: امنیت سفر در گرو توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل‌ونقل است؛ در این راستا ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شناسایی شده بود که ۱۰ نقطه اصلاح شده و مابقی نیز تا پایان سال باید اصلاح شود. در کنار آن، بخشی از پروژه‌های راه‌سازی استان نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رحمتی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های فرمانداران و ۲۷ دستگاه عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان در خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی، گفت: موج اول سفرهای نوروزی این هفته به پایان رسیده و از آخر هفته جاری شاهد موج دوم سفرها خواهیم بود و یک موج سفر نیز در تعطیلات عید فطر خواهیم داشت؛ لذا باید آمادگی خود را حفظ کنیم تا هم شاهد حوادث ناگوار نباشیم و هم خدمات شایانی به مسافران ارائه کنیم.

وی با اشاره به آمار تصادفات منجر به فوت در استان، گفت: هرچند میزان فوتی‌ها نسبت به سال قبل افزایش نداشته، اما کاهش معناداری هم ندارد و لازم است همه فرمانداران و دستگاه‌های مسئول، امکانات خود را بسیج کنند تا در ایام باقی‌مانده از تعطیلات، سفرهای هموطنان در فضایی امن و آرام انجام گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی بر اهتمام همه مدیران برای نظارت بر عملکرد نیروهای تحت امر خود تاکید کرد و گفت: مدیران و فرمانداران در این ایام حضور میدانی بیشتر و موثرتری داشته باشند و بحث نظارت را جدی بگیرند.

وی همچنین بر اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و فضاسازی متناسب با این ایام با هدف حفظ شئونات اسلامی و حرمت ماه رمضان تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=138243

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});