• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

ملکونیان: روسیه به ما اجازه نداد اراضی را پس بدهیم

  • کد خبر : 138872
  • 15 فروردین 1403 - 9:22
ملکونیان: روسیه به ما اجازه نداد اراضی را پس بدهیم
یاز اکو- من فکر نمی کنم که شهروندان آذربایجان فقط خواهان جنگ باشند. بر اساس نظرسنجی های اخیر ۷۸ درصد آذربایجانی ها مخالف جنگ هستند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نیوز آرمنیا، این مطلب را گاگیک ملکونیان نماینده مجلس و عضو حزب حاکم قرارداد مدنی ارمنستان گفت.

وی گفت که روسیه در عدم دستیابی به صلح بین دو کشور مقصر است.

ملکونیان افزود: آنها صلح می خواهند، ما هم می خواهیم. اما اینجا یک سوال دیگر وجود دارد. ما در سال ۱۹۹۴ پیروز شدیم و این فرصت را داشتیم که به سمت صلح برویم، اما نشد. ما با آن موافقت نکردیم، زیرا روسیه صلح نمی خواست. بعد از آن جلسات گروه مینسک شروع شد، سالی ۲۰-۱۵ بار به باکو، ایروان و خانکندی می آمدند. در بین سال‌های ۱۹۹۸-۱۹۹۷ زمانی که گزینه‌های انعقاد صلح پیشنهاد شد، ما بلافاصله از ایده “یک وجب خاک نمی دهیم” حمایت کردیم. چه کسی ما را تحریک کرد که حتی یک وجب زمین را ندهیم؟ البته که روسیه. آنها نمی خواستند این موضوع به صورت مسالمت آمیز حل شود. بعدها پیشنهاداتی شد که ما اکثرا قبول نکردیم. ما تا سال ۲۰۱۰ نمی خواستیم این موضوع را حل کنیم. پس از آن روسیه شروع به تسلیح آذربایجان کرد و ۵ میلیارد دلار سلاح فروخت. جمهوری آذربایجان از پاکستان و اسرائیل سلاح خرید و شروع به قوی شدن کرد. 

به گفته ملکونیان، در اثنای این سال ها صحبت درباره امضای صلح و بازگرداندن ۷ شهرستان به جمهوری آذربایجان بسیار دیر شده بود و آذربایجان نیز با این پیشنهاد موافقت نکرد.

این نماینده مجلس ارمنستان خاطرنشان کرد که آذربایجان در نشست قازان نمی خواست به سمت صلح برود، زیرا تعادل نظامی به هم خورده بود. روسیه مسئول همه این اتفاقات است، آنها صلح در این منطقه را نمی خواستند و می خواستند مناقشه بین دو طرف جاری باشد، آنها از این راه سود می بردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=138872

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});