• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
1

ترکیه روابط اقتصادی خود با اسرائیل را قطع کرد

  • کد خبر : 141380
  • 09 اردیبهشت 1403 - 13:00
ترکیه روابط اقتصادی خود با اسرائیل را قطع کرد
یازاکو - رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ترکیه روابط تجاری خود را با اسرائیل در بحبوحه درگیری‌های جاری در غزه قطع کرده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت، رئیس جمهورترکیه در پنجمین کنفرانس شورای امنیت گفت: “دولت اسرائیل فکر می کند می تواند ما را ساکت کند. در اینجا می خواهم دوباره این حقیقت را به آنها یادآوری کنم: هر کاری که انجام دهید بیهوده است، نمی توانید قلب طیب اردوغان یا سخنان او را به زنجیر بکشید.”

اردوغان تصمیم اخیر آنکارا مبنی بر اعمال محدودیت های تجاری علیه اسرائیل در واکنش به درگیری غزه را یادآور شد و افزود: محصولات مختلفی مانند سیمان، فولاد و مصالح ساختمانی و آهن جزو کالاهای است که ترکیه از فروش آن به اسرائیل خودداری کرده است.

اردوغان با پرداختن به اتهامات مطرح شده از سوی احزاب مخالفش در این کشور در خصوص فروش سوخت جت توسط ترکیه به اسرائیل، آن را “غیر اخلاقی” خواند.

اردوغان تصریح کرد: آیا شما وجدان دارید؟ ما از آن دسته از سیاستمدارانی نیستیم که بر اساس شرایط و با توجه به باد وزش نگرش خود را تعیین می کنند. ما این سفر را با پوشیدن کفن آغاز کردیم.»

رئیس جمهورترکیه گفت: هیچ کس حق ندارد بر موضع ترکیه در قبال فلسطین “به خاطر به میدان آمدن” سایه بیندازد.

اردوغان با توصیف اسرائیل به عنوان “فرعون مدرن” به دلیل بحران انسانی در غزه، از اقدامات دولت اسرائیل انتقاد کرد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را “قصاب غزه” خواند و او را با هیتلر یکی دانست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=141380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});