• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

دانش آموز ترک کفش های برای دفع حمله سگ ها ساخت

  • کد خبر : 142575
  • 22 اردیبهشت 1403 - 20:44
دانش آموز ترک کفش های برای دفع حمله سگ ها ساخت
یازاکو - یک دانش‌آموز کلاس هفتمی ترک توانست با اختراع کفش‌هایی که صداهای اولتراسونیک را برای جلوگیری از سگ‌های ولگرد منتشر می‌کنند، مقام دوم مسابقه بهترین ابتکارات دانش آموزی ترکیه را کسب کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت این، دانش آموز مدرسه راهنمایی که خود قربانی حمله سگ های ولگرد بوده
در کنار معلم علوم خود، روی این پروژه کار کرده است. آنها این کفش ها را طوری طراحی کردند که صداهای اولتراسونیک را منتشر کنند، صداهایی که برای انسان نامحسوس است اما می تواند سگ ها را تحریک کرده ومجبور به دور شدن کند.

این اختراع جایگاه دوم را در رده طراحی فناوری منطقه ای مسابقه پروژه های تحقیقاتی دانش آموزان مدارس راهنمایی شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه (TÜBİTAK) در رقابت با ۱۰۴ پروژه دیگر به دست آورد.
به گفته معلم این دانش اموز، این کفش ها روی حدود ۱۵ سگ آزمایش شده و در دور نگه داشتن آنها موثر بوده است. وی تاکید کرد، صداهای اولتراسونیک هیچ آسیبی به حیوانات نمی‌رساند، بلکه آنها را وادار به دور شدن می‌کند.
کفش های دافع سگ Yaktı جایگزین بالقوه ایمن تری برای افرادی در مناطقی با جمعیت سگ های ولگرد است. سادگی طراحی آن را به یک راه حل کاربردی برای استفاده روزمره تبدیل می کند.

مکانیسم به کار رفته در کفش‌ها شبیه به کفش‌های LED دار رایج در گذشته است. سنسور اولتراسونیک در کفش ها به دنبال فشار بر کف کفش ها فعال می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=142575

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});