• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

هدفگذاری برای رشد اقتصادی ۱۰ درصدی در بخش صنعت زنجان

  • کد خبر : 143481
  • 31 اردیبهشت 1403 - 14:32
هدفگذاری برای رشد اقتصادی ۱۰ درصدی در بخش صنعت زنجان
یازاکو - مدیرکل صمت استان زنجان گفت: امسال برای بخش صنعت رشد ۱۰ درصدی هدف گذاری شد و برای این منظور جذب ۱۴۷هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در دستور کار قرار گرفت که فروردین ماه ۱۱ هزار میلیارد ریال آن محقق شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو،  گلشنی‌منفرد گفت: هدف گذاری رشد بخش صنعت و معدن و تجارت استان در سال گذشته ۱۰.۹ درصد بود که تحقق آن نیازمند جذب سرمایه گذاری ۱۳۵ هزار میلیارد ریالی بود که این رقم سال گذشته به ۱۷۰ هزار میلیارد ریال رسید.

وی افزود: فرآیند تحقق رشد اقتصادی در بخش صنعت استان از طریق جذب سرمایه گذاری‌های جدید، راه اندازی واحد‌های تولیدی راکد و ارتقاء بهره وری در واحد‌های صنعتی دنبال می‌شود.

مدیرکل صمت استان زنجان ادامه داد: بر اساس سند توسعه راهبردی صنعتی استان، رویکرد ما هدایت سرمایه گذاری‌های جدید به سمت مناطق محروم و کم برخوردار است.

گلشنی‌منفرد با بیان اینکه در این سند راهبردی به دنبال ایجاد عدالت اقتصادی و توازن سرمایه گذاری در استان هستیم، گفت: این رویکرد، یک شعار نیست و این موضوع را در جذب سرمایه گذاری‌ها دنبال می‌کنیم.

وی به هدف گذاری صادرات استان طی امسال اشاره کرد و گفت: میزان صادرات استان طی امسال بر مبنای واحد‌های تولیدی دارای کارت بازرگانی و مستقر، ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد که بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شده است.

استان زنجان بیش از هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد و در حال حاضر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در واحد‌های صنعتی استان مشغول به کار هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=143481

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});