• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

تعداد پرستاران آذربایجان شرقی باید به ۲برابر افزایش یابد

  • کد خبر : 98920
  • 27 اسفند 1401 - 14:00
تعداد پرستاران آذربایجان شرقی باید به ۲برابر افزایش یابد
یاز اکو - مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: افزایش تعداد پرستاران در استان ضرورت دارد طوری که باید تعداد پرستاران آذربایجان شرقی باید به ۲برابر افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، یوسف اشرفی روز شنبه در جلسه آموزشی کاهش کسورات در بین سرپرستاران و سوپروایزرهای آذربایجان شرقی، اظهار کرد: اکنون آذربایجان شرقی با ۵۰ درصد کمبود پرستار روبرو بوده و ۱۰هزار پرستار در این استان مشغول خدمت به بیماران هستند.

وی همچنین با تاکید بر اجرای دقیق تعرفه گذاری خدمات پرستاری، گفت: کاهش کسورات در این زمینه بسیار مهم و ضروری است.

اشرفی ادامه داد: همه کارکنان نظام سلامت و مراکز درمانی و بیمارستانی باید برای کم کردن کسورات بیمارستانی همت ویژه ای داشته باشند.

وی نقش سرپرستاران در این موضوع را بسیار مهم خواند و یادآور شد: آشنایی سرپرستاران با تمام فرآیندهای پذیرش تا ترخیص بیمار ضروری و تعیین کننده است.

اشرفی با تاکید بر اهمیت کاهش کسورات در اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری، افزود: از همه کارکنان به خصوص سرپرستاران و پرستاران مراکز درمانی استان می خواهم در این مورد همت و توجه بیشتری داشته باشند، چون ثبت درست خدمات، موجب کاهش کسورات و افزایش درآمد مرکز خواهد شد.

وی همچنین با بیان مجدد اینکه آذربایجان شرقی اکنون با کمبود ۵۰ درصدی پرستار مواجه است، اعلام کرد: در صورت بی‌توجهی به این موضوع در آینده نزدیک با مشکلات شدید در حوزه سلامت روبرو خواهیم شد.

اشرفی با تاکید بر توجه بیش از پیش دولت و مجلس شورای اسلامی به موضوع ساماندهی حوزه پرستاری، یادآور شدند: اکنون ۱۰ هزار نیروی پرستاری در قالب اتاق عمل، بیهوشی و پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی، غیردولتی، خصوصی و سایر ارگان ها فعالیت می کنند که این رقم حداقل باید به ۲ برابر افزایش پیدا کند.

وی ضریب پرستار به تخت های بیمارستانی آذربایجان شرقی را پایین تر از متوسط استاندارد اعلام کرد و با بیان اینکه از این نظر جزو استان های ۱۴ و ۱۵ کشور هستیم، یادآور شد: در حالی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضریب ۱.۸ را برای رسیدن به استانداردهای جهانی اعلام کرده است، این رقم در استان معادل ۹ دهم است که برای رسیدن به شرایط معمولی باید اقدامات فوری و به هنگام صورت پذیرد.

اشرفی ادامه داد: در حال حاضر ۳۸ درصد جامعه پرستاری آذربایجان شرقی زیر پنج سال سابقه داشته و ۳۰ درصد نیز بالای ۱۰ سال سابقه دارند و طبق آخرین آمارها ۷۴ درصد آنها دارای مدرک کارشناسی، چهار درصد دارای کارشناسی ارشد و دکترا و بقیه مدارک تحصیلی پایین تر از کارشناسی هستند.

وی از دولت خواست به وعده های خود پیرامون ساماندهی وضعیت استخدامی پرستاران، جذب تعداد قابل توجه پرستار و ایجاد انگیزه های لازم و کافی برای این قشر که به صورت شبانه روزی در خدمت بخش سلامت و بهداشت جامعه هستند، در اسرع وقت عمل کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98920

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});