• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

برپایی چادر در بوستان‌ها و اسکان در مدارس منطقه آزاد ارس ممنوع است

  • کد خبر : 7999
  • 27 اسفند 1399 - 13:58
برپایی چادر در بوستان‌ها و اسکان در مدارس منطقه آزاد ارس ممنوع است
یاز اکو - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: بر اساس ابلاغیه دستورالعمل ستاد ملی مدیریت کرونا، هرگونه اسکان در مدارس و اماکن دولتی، برپایی چادر در بوستان‌ها و مراکز تفریحی و کمپ‌ها در تعطیلات نوروزی ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محسن نریمان روز چهارشنبه در نشست کمیته ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس افزود: فعالیت های ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر منطقه بر اساس رنگ بندی شهرها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا انجام می شود.

وی با اشاره به اهمیت هماهنگی بین کمیته های ستاد در جهت پیشبرد امور و رعاییت پروتکل ها، آمادگی کامل تمامی کمیته ها را در جهت خدمات رسانی به ارسوندان و گردشگران را خواستار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس نیز گزارشی از اقدامات و جلسات برگزار شده در خصوص ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر ارس مبنی بر برگزاری جلسات ستاد با مسئولین کمیته های عضو ستاد سازمان قبل از ابلاغ دستورالعمل هماهنگی اجرایی مدیریت و مسئولیت پذیری سفرهای نوروزی در شرایط کرونا ارائه کرد.

در این جلسه مقرر شد کمیته های  نظارت بر تاسیسات گردشگری، خدمات بهداشتی و سلامت و تنظیم بازار، نظارت مستمر بر فعالیت کلیه اصناف، تاسیسات گردشگری اعم از مراکز پذیرایی و اقامتی نسبت به رعایت مفاد دستورالعمل های هماهنگی  اجرایی مدیریت و مسئولیت پذیری سفرهای نوروزی ابلاغی از سوی وزارت کشور داشته باشند.

آموزش پروتکل های بهداشتی و الزام به رعایت آن در این اماکن در راستای تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد ارس با شبکه بهداشت و درمان جلفا در ایام کرونا از موارد دیگری بود که در این جلسه بر آن تاکید شد.

پیش از این نیز طی تفاهمنامه مشترک سازمان منطقه آزاد ارس با شبکه بهداشت ودرمان شهرستان جلفا، طرح ملی سردار سلیمانی در راستای ارائه خدمات بالینی به بیماران کرونایی، افراد مشکوک و افراد دارای بیماری زمینه ای و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف، واحدهای تولیدی و مراکز اقامتی تجاری از ابتدای سال در ارس آغاز شده و اجرای آن با شدت و جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.

منطقه آزاد ارس در چهار بخش منفصل در شمالغرب ایران و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس واقع است.

 این منطقه به واسطه جاذبه های تجاری، تاریخی و طبیعی در تعطیلات نوروزی چند سال گذشته پذیرای جمعیت زیادی از گردشگران داخلی و خارجی بوده است.  

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=7999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});