• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

توانمندسازی روستاهای آذربایجان‌شرقی با استفاده از ظرفیت صنایع تولیدی

  • کد خبر : 14427
  • 22 اردیبهشت 1400 - 10:00
توانمندسازی روستاهای آذربایجان‌شرقی با استفاده از ظرفیت صنایع تولیدی
یاز اکو - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان، فرآیند بهره‌مندی از ظرفیت صنایع تولیدی برای توانمندسازی ۶۵ روستا آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حبیب امین زاده روز چهارشنبه در نشست با جمعی از صاحبان صنایع استان اظهار کرد: یکی از نقاط قوت صنایع، حضور پررنگ در موضوعات مرتبط با مسوولیت های اجتماعی است که نمونه بارز آن مقابله با کرونا و حمایت قاطع از رزمایش کمک‌های مومنانه و احیای محیط زیست است.

وی ادامه داد: در همین راستا و در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی، احیای مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها در قبال موضوع توسعه روستایی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه مراکز دانشگاهی استان پیش از این اقدام به گردآوری اطلاعات جمعیتی، اقتصادی و اجتماعی روستاها کرده اند افزود: بر اساس مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان مقرر شد در هر شهرستان سه روستا و جمع ۶۵ روستا انتخاب و ضمن عقد تفاهم‌نامه، از ظرفیت صنایع تولیدی برای محرومیت‌زدایی و توسعه مناطق کمتر برخوردار استفاده شود.

امین زاده گفت: صنایع چوبی، ماشین آلات کشاورزی، قالیبافی، صنایع تبدیلی، چرم و کفش، نان سنتی، پوشاک، صنایع پلاستیک، ماسه شویی و سنگبری و مصالح ساختمانی از جمله رسته شغل هایی است که بر اساس ظرفیت‌های موجود در هر یک از روستاها، به صنایع تولیدی استان برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پیشنهاد شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین نتایج این طرح اشتغال پایدار و توازن توسعه یافتگی در شرق و غرب استان است که همگی جزء موارد قابل سنجش و اندازه گیری است و از این لحاظ با همه اقدامات صورت گرفته در حوزه مسوولیت اجتماعی صنایع و شرکت‌ها متفاوت است.

رییس سازمان صنعت، معدن تجارت آذربایجان شرقی گفت: بر این اساس تکمیل زنجیره تولید توسط هر واحد تولیدی صنعتی و معدنی در مناطق روستایی یادشده، یکی دیگر از مزایای این طرح است.

در این نشست ضمن استقبال صاحبان صنایع از سند توسعه اقتصادی در جامعه هدف، مقرر شد اطلاعات میدانی و دقیق هر یک از روستاها برای انتخاب رسته شغلی و آغاز فرآیند عقد تفاهم نامه در اختیار صنعتگران قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=14427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});