• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

۷۰۰ هکتار از اراضی جلفا به سامانه ضدتگرگ مجهز شد

  • کد خبر : 14424
  • 22 اردیبهشت 1400 - 9:50
۷۰۰ هکتار از اراضی جلفا به سامانه ضدتگرگ مجهز شد
یاز اکو - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از نصب هفت دستگاه سامانه ضدتگرگ جدید در این منطقه خبر داد و گفت: این تعداد قابلیت پوشش ۷۰۰ هکتار در اراضی کشاورزی دشت هادی شهر شهرستان جلفا را دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، رضا عباسی، افزود: این سامانه ها در محدوده اراضی شرکت تعاونی دشت دره دیز هادی شهر نصب شده که برای هر دستگاه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات و اعتبارات لازم برای راه اندازی این سامانه ها از محل تسهیلات و کمک های بلاعوض جبران خسارت حوادث غیرمترقبه ناشی از سیل سال ۱۳۹۸ تامین شده است، اظهار داشت: این دستگاه ها به صورت کنترل از راه دور و با استفاده از تلفن همراه و ارسال پیام کوتاه فعال می شوند که با نصب آنها از میزان خسارت سالیانه تگرگ در منطقه تحت پوشش به میزان قابل توجهی کاسته می شود.

عباسی ادامه داد: این سامانه به فرایند تشکیل بارش ها نه چیزی را اضافه و نه چیزی را کم می کند؛ تنها کاری که انجام می دهد ساختار بارش را در حین شکل گیری آنها به نحوی سودمند اصلاح می کند و هیچ نقشی در قطع بارش ها و یا شروع مجدد آنها ندارد.

وی یادآوری کرد: در سال ها گذشته تعداد ۱۷ دستگاه ضدتگرگ در اراضی دشت گردیان و ۶ دستگاه در اراضی دشت گلفرج و یک دستگاه نیز در اراضی بخش سیه رود شهرستان جلفا نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=14424

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});