• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

تخصیص ۲۴ هزار میلیارد ریال برای ادامه طرح قطارشهری تبریز

  • کد خبر : 144824
  • 13 خرداد 1403 - 20:16
تخصیص ۲۴ هزار میلیارد ریال برای ادامه طرح قطارشهری تبریز
یازاکو - مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت: ۲۴ هزار میلیارد ریال از محل بودجه امسال برای ساخت، تکمیل و بهره برداری از طرح قطار شهری در قالب انتشار اوراق مشارکت اختصاص یافت.

«یعقوب وحیدکیا» روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی تبریز افزود: با تصویب لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز انتشار اوراق مشارکت از محل بودجه سال ۱۴۰۳ برای احداث، تکمیل و بهره برداری از طرح قطارشهری در شورای اسلامی این شهر، ۱۰ کیلومتر از فاز اول خط۲ قطارشهری تبریز در خرداد سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: اجرا و تکمیل خط۲ قطارشهری تبریز نیازمند حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است و فاینانس خارجی حدود ۴۲۰ میلیون دلاری این طرح نیز تا پایان سال محقق می‌شود.

وحیدکیا، ادامه داد: با تامین اعتبار لازم برای اجرای و تکمیل این طرح از محل انتشار اوراق مشارکت بودجه سال جاری شهرداری تبریز و فاینانس خارجی، روند اجرای خط۲ قطار شهری با سرعت بیشتری انجام می شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: بخشی از اوراق مشارکت دولتی در سطح کلان کشور به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد که عمده آن ها مربوط به ساخت، تکمیل و بهره برداری از قطار شهری شهرها است.

«علی نوای باغبان» افزود: برای انتشار اوراق بانک مرکزی این طرح نیاز به مصوبه شورای اسلامی کلانشهر تبریز است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد اصل و فرع این اوراق مشارکت با دولت است، اظهار کرد: اوراق در دسترس بوده و تامین آن آسان است و مزایای آن نسبت به وام بانکی بیشتر است.

قطارشهری تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومه‌ای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ و خط یک در حال خدمات دهی است.

اجرای خط ۲ قطارشهری تبریز از سال ۹۰ آغاز شده و از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است و بر اساس پیش بینی کارشناسان سازمان قطارشهری تبریز، فاز اول این خط و پنج ایستگاه آن تا ۲ سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});