• امروز : یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
1

پروژه مرمتی حمام تاریخی نوبر آغاز می‌شود

  • کد خبر : 147268
  • 07 تیر 1403 - 19:00
پروژه مرمتی حمام تاریخی نوبر آغاز می‌شود
یازاکو - شهردار منطقه ۸ تبریز از آغاز مرمت و احیاء حمام تاریخی نوبر طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، حسین منیری فر در بازدیدی که به همراه کارشناسان میراث فرهنگی از حمام تاریخی نوبر داشت، اظهار کرد: طی ماه های اخیر، شهرداری تبریز سرقفلی حمام تاریخی نوبر را اخذ کرده و با توجه به وضعیت نامطلوب این اثر تاریخی در اثر نفوذ رطوبت، به دستور شهردار کلانشهر تبریز، اقدامات مرمتی این حمام تاریخی به زودی با همکاری شهرداری منطقه ۸ و اداره میراث فرهنگی استان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه فضای فرهنگی بافت مرکزی شهر افزود: فرهنگسرای تربیت در پشت حمام تاریخی نوبر قرار داشته و در نظر داریم با مرمت این حمام تاریخی، و تلفیق این دو محل، فضایی جدید برای امور فرهنگی منطقه ۸ ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: حمام نوبر یکی از اماکن تاریخی شهر تبریز است که متأسفانه سال‌های متمادی بلاتکلیف مانده است و جدیدا به دستور یعقوب هوشیار، شهردار محترم تبریز، سرقفلی این محل توسط شهرداری تبریز اخذ شده و عملیات مرمتی آن، طی ماه های آتی انجام خواهد شد.

شایان ذکر است، حمام نوبر یکی از باشکوهترین بناهای ایرانی به جای مانده از دوره قاجاریه در تبریز، تقاطع خیابان امام و تربیت واقع شده است. این اثر در تاریخ ۱ آذر ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۵۱۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این حمام تاریخی با مساحت تقریبی ۷۰۰ مترمربع، حدود ۱۵۰ سال پیش توسط معماری به نام بالاکاظم از اهالی قره‌ آغاج ساخته شد و با توسعه شهر تبریز و تخریب دروازه قدیمی، در مرکز شهر قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=147268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});