• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

۱۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در آذربایجان‌شرقی تزریق شد

  • کد خبر : 15267
  • 28 اردیبهشت 1400 - 11:45
۱۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در آذربایجان‌شرقی تزریق شد
یاز اکو - مدیرگروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تداوم واکسیناسیون سالمندان آذربایجان‌شرقی در مقابل کرونا اعلام کرد: تاکنون ۱۲۰ هزار نفر در استان در گروه های مشمول و اولویت‌دار، واکسن کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سیمین خیاط زاده روز سه شنبه، مجموع واکسن کرونای توزیع شده در آذربایجان شرقی را تاکنون ۱۳۰ هزار دُز ذکر کرد و افزود: در زمان حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال علیه کرونا در سراسر استان در حال اجرا است.

وی بیان کرد: واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۵ سال استان از این هفته آغاز شده است و حدود ۶۲ درصد آنها علیه کرونا واکسینه شده اند.

خیاط زاده اضافه کرد: ۸۵ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال استان هم تاکنون واکسینه شده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به ثبات نسبی شیوع کرونا در آذربایجان شرقی، از شهروندان درخواست کرد برای پرهیز از تشدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دستورالعمل های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند. 

وی یادآوری کرد: خوشبختانه واکسیناسیون گروه های اولویت دار آذربایجان شرقی در مقابل کرونا با موفقیت پیش می رود و تاکنون مشکلی در این زمینه نداشته ایم. 

بر اساس این گزارش، سرعت شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی پس از تجربه موج چهارم در هفته های اخیر تثبیت شده و تعداد بستری های کرونایی از افزون بر یک هزار و ۶۰۰ نفر به حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر کاهش یافته است. 

رنگ کرونایی آذربایجان شرقی بهبود یافته است

همچنین در سایه دقت شهروندان در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، رنگ کرونایی آذربایجان شرقی بهبود یافته، به گونه ای که اکنون شهر کرونایی قرمز در این خطه وجود ندارد. 

نام و آدرس مراکز واکسیناسیون کرونا تبریز شامل مرکز سلامت یاغچیان:  فلکه یاغچیان، نرسیده به مسجد امام خمینی، خیابان نجم، طبقه دوم درمانگاه ولایت،   مرکز سلامت شهید صبوری:خیابان عباسی،  توانیر، نرسیده به شهرک ولی امر، جنب بسیج، کوچه ۱۰ متری میلاد پایگاه سلامت شهید مطهری: راسته کوچه، جنب آتش نشانی،  مرکز سلامت الهیه: بلوار باغمیشه، خیابان سبلان، جنب پارک،  مرکز سلامت منظریه: چهار راه ابوریحان، روبروی آبادانی مسکن، کوی اعتصامی،  مرکز سلامت جمشیدآباد: خیابان استاد جعفری، تقاطع خیابان فیضیه، خیابان جمشید می باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});