• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

استاندار: محوری‌ترین اصل در توسعه آذربایجان‌شرقی بخش معدن است

  • کد خبر : 15844
  • 01 خرداد 1400 - 16:00
استاندار: محوری‌ترین اصل در توسعه آذربایجان‌شرقی بخش معدن است
یاز اکو - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس سیاست‌های وزارت صنعف معدن و تجارت، محوری‌ترین اصل در در توسعه استان بخش معدن است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز شنبه در جلسه رفع موانع تولید اظهار کرد: توسعه استان به صورت متوازن انجام یافته بطوری که بیشتر صنایع در قسمت غرب استان مستقر شده و در شرق و شمال شرق نیز کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در شهرستان های اهر و هریس معادن مهمی وجود دارد که اگر اصول بهره برداری از معادن مورد توجه قرار نگیرد نخواهیم توانست از این نعمت الهی بهره مند شویم.

پورمحمدی گفت: در ارسباران در عین حال که معادن مهمی وجود دارد جنگل های ارسباران نیز بسیار مهم است و در حال ثبت جهانی است.

وی با تاکید بر اینکه امور مربوط به معادن باید پیگیری و تسریع شود، افزود: فرصت های شغلی و رفاهی که با بهره برداری از معادن در منطقه ایجاد خواهد شد باقیات صالحات است.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: معدن کاران، بهره برداران و صاحبان امتیاز را تحت فشار قرار دهند تا بر اساس زمان بندی پش روند و مطالعات و پیگیری ها را در موعد مقرر انجام دهند و مدیران دستگاه ها نیز امور را تسریع کنند.

وی گفت: ظرف ۲ هفته آینده جلسه اختصاصی برای تک تک معادنی که مشکلات آنها در این جلسه مطرح شد برگزار شود تا مشخص شود چه کسانی به وظایف خود عمل کرده یا نکرده اند تا براساس نتیجه این جلسات تصمیم گیری شود.

احمد محرم زاده، نماینده مردم اهر و هریش در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: اشتغال زایی معادن برای این منطقه بسیار مهم است و باید مشکلاتی که مطرح می شود از سوی سرمایه گذاران و دستگاه های اجرایی با رعایت اصول و قوانین برطرف شوند.

بخش معدن آذربایجان شرقی رتبه نخست کشور را دارد

به گزارش ایرنا، بخش معدن آذربایجان شرقی با بیش از ۸.۶ میلیارد تن ذخایر شناخته شده، رتبه نخست کشور را دارد و در هفت سال گذشته در سایه سرمایه گذاری های انجام شده بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی در این حوزه راهبردی و دارای ارزش افزوده در سطح استان ایجاد شده است.  

طی دولت های یادزهم و دوازدهم میزان استخراج سالیانه مس از معادن آذربایجان شرقی با افزایش ۲ برابری از ۷ میلیون به ۱۴ میلیون تن رسیده است و در همین مدت با بهره برداری از فاز دوم تغلیظ مجتمع مس سونگون ظرفیت این مجتمع از ۱۵۰ هزار به ۳۰۰ هزار تن کنسانتره افزایش یافته و عملیات احداث فاز ۳ کنسانتره مس نیز برای افزایش ظرفیت آن به ۴۵۰ هزار تن آغاز شده است.

میزان ذخایر فلزی شناسایی شده از سال ۹۲ تا سال ۹۹ در آذربایجان شرقی ۱۵۶ میلیون تن است که طبق آخرین آمارها ۲۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری در آنها صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});