• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

نخستین خانه موزه تمبر ایران در تبریز افتتاح شد

  • کد خبر : 15846
  • 01 خرداد 1400 - 16:30
نخستین خانه موزه تمبر ایران در تبریز افتتاح شد
یاز اکو - همزمان با هفته میراث فرهنگی، نخستین خانه موزه تمبر ایران در محل خانه مجتهدی‌های تبریز با حضور رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت پست ایران، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، داوودی رییس مجمع نمایندگان استان، شهردار تبریز و سایر مسئولان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی روز شنبه یکم خردادماه، در مراسم افتتاح این خانه موزه، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که امروز شاهد افتتاح اولین خانه موزه تمبر ایران در تبریز هستیم. تبریزی که در دوره‌های مختلف، پایتخت فرهنگی ایران اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: اگر به تعلقات فرهنگی و بطن رویدادهای فرهنگی در تاریخ نگاه کنیم، می‌بینیم که رخدادهای مهم علمی، فرهنگی و حتی دینی از شهر تبریز آغاز شده‌اند.

وی متذکر شد: تبریز مرکز خلافت و مهد تربیت بزرگان و شعرای بزرگ کشور بوده و افتتاح این خانه موزه در این شهر اولین‌ها مایه خرسندی است.

تبریز جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ کشور داشته است

محمد پوربزرگ، مدیرکل پست آذربایجان شرقی نیز در ادامه این مراسم، اظهار کرد: تبریز همواره جایگاه خاص و ویژه‌ای در طول تاریخ و فرهنگ کشور داشته است، شهر زیبای تبریز با پیشینه‌ای چند هزار ساله، آشنای اهل سیاست و سیاحت، شعر و ادب، فرهنگ و هنر، صنعت و … بوده و به عنوان شهر اولین‌ها همواره تلاش کرده تا برای حفظ ریشه‌های فرهنگی و تاریخی از امکانات بروز استفاده‌ کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی شهر تبریز در طول دوران‌های گذشته، گفت: اولین مدرسه سبک نوین، اولین مدرسه ناشنوایان، نخستین روزنامه، اولین سینما و بسیاری از اولین‌های دیگر در تبریز روی داده و امروز نیز شاهد افتتاح اولین خانه موزه تمبر کشور در این شهر هستیم.

وی افزود: مکان این خانه موزه بر اساس بررسی‌ها، خانه تاریخی مجتهدی‌های تبریز برگزیده شده که بهترین مکان و محل جهت دسترسی گردشگران و بازدیدکنندگان است و حتی خود این خانه نیز قدمت بالایی در فرهنگ شهر دارد. 

بر اساس این گزارش، این خانه موزه با عنایت به اهمیت حفظ هویت تاریخی تمبر و اسناد ملی پست به عنوان اسناد تاریخی و نمادهای پستی در محل خانه مجتهدی‌های تبریز یکی از معدود میراث ارزنده ملی کشور با همکاری اداره کل پست آذربایجان شرقی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افتتاح شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});