• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
معاون استاندار آذربایجان شرقی:

آزادراه مراغه-هشترود از اراضی موسسه تحقیقات دیم کشور عبور می کند

  • کد خبر : 17417
  • 13 خرداد 1400 - 12:15
آزادراه مراغه-هشترود از اراضی موسسه تحقیقات دیم کشور عبور می کند
یاز اکو - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: طی جلسه ای با حضور مسئولان جهاد کشاورزی و دستگاه های متولی و بر مبنای مطالعات نهایی مشاور، به این نتیجه رسیدیم که چاره ای جز عبور آزادراه مراغه-هشترود از محدوده موسسه تحقیقات دیم کشور وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جواد رحمتی گفت: عبور آزادراه مراغه – هشترود از محدوده اراضای موسسه تحقیقات دیم کشور با در نظر گرفتن ملاحظاتی از جمله تامین دسترسی از هر ۲ طرف سایت و محصور کردن حصار کشی در طرفین جاده توسط مجریان طرح، اجرایی خواهد شد و این موضوعات در جلسه استانی به تصویب رسیده و هر چه زودتر محقق خواهد شد.

وی گفت: مسیر  عبوری آزادراه مراغه – هشترود از محدوده موسسه تحقیقات دیم کشور مناسب ترین گزینه برای تسریع در اجرای این طرح زیرساختی است.

وی افزود: یکهزار و ۸۰۰ متر از این آزادراه در محدوده موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور قرار دارد و این پروژه مشارکتی با ۴۰ درصد سهم بخش خصوصی و ۶۰ درصد بخش دولتی در حال اجراست و از ابتدای آغاز پروژه سعی شده است که سهم بخش خصوصی با توجه به وضعیت اعتبارات دولتی افزایش یابد.

تخصیص ۶۰ میلیارد تومان برای از سرگیری پروژه آزادراه مراغه-هشترود

رحمتی گفت: همچنین با پیگیری های نماینده مراغه نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای از سرگیری پروژه آزادراه مراغه-هشترود تخصیص پیدا کرده که قسمتی از آن نیز پرداخت شده است.

وی با اشاره به گشایش صورن گرفته در اجرای این پروژه گفت: با اقدامات انجام شده امیدواریم ۴۰ کیلومتر از پروژه با همراهی بخش خصوصی تا هفته دولت امسال افتتاح شود.

بر اساس این گزارش، آزاد راه هشترود – مراغه با ۹۲ کیلومتر طول، ۳۲ دهنه پل بزرگتر از هشت متر و ۱۰۴ دهنه پل کوچکتر از هشت متر با چهار خط عبوری به عرض ۲۸.۶ متر، سرعت رفت و آمد متوسط ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در دست ساخت است.

عملیات این طرح شامل ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکریزی، ۷۵۰ متر مکعب زیرساخت و ۷۵۰ هزار تن آسفالت ریزی است.

با اجرای آزاد راه مراغه – هشترود، مسافت ۱۰۱ کیلومتری بین دو شهر ۹ کیلومتر کوتاه تر می شود و در طول بهره برداری ۲۰ ساله این آزاد راه، حدود ۱۲۳ میلیون لیتر بنزین و ۲۹۴ میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت ۵۰ دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می شود.

محور فعلی این شهرستان به طول ۱۰۱ کیلومتر بوده که با پیچ های خطرناک از ۲ شهر خداجوی مراغه و نظرکهریزی هشترود می گذرد، با آنکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر است، این جاده از غیر استانداردترین جاده های کشور محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});