• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

واحدهای صنعتی خروجی‌های خود را با استانداردهای زیست محیطی تطبیق دهند

  • کد خبر : 17832
  • 17 خرداد 1400 - 14:15
واحدهای صنعتی خروجی‌های خود را با استانداردهای زیست محیطی تطبیق دهند
یاز اکو - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: ضروری است همه واحدهای صنعتی استان استفاده از فناری‌های نوین و ضوابط و مقررات محیط زیستی را در اولویت خود قرار دهند تا بتوانند خروجی‌های خود را با استانداردهای زیست محیطی تطبیق دهند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حسن عباس نژاد روز دوشنبه در بازدید از یکی از صنایع فعال در عرصه تولید فولاد، افزود: با توجه به شعار سال “تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها” به دنبال ایجاد تعامل سازنده با مدیران صنعتی هستیم تا تولید کنندگان  اداره محیط زیست را در کنار خود ببینند و بی شک اداره کل حفاظت محیط زیست نیز برای رفع موانع و دفاع از جایگاه صنایع در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها اقدام خواهد کرد.

وی تاکید کرد: واحدهای صنعتی نیز ملزم هستند که ضوابط و مقررات زیست‌محیطی را در زمینه مدیریت پساب‌ها، پسماندها و کنترل آلایندگی ها رعایت کنند.

واحدهای صنعتی آلاینده مشمول مالیات عوارض آلایندگی می شوند

عباس نژاد با بیان اینکه واحدی که بتواند در محدوده استانداردهای محیط زیست فعالیت کند از نظر ما واحدی موجه است، گفت: اگر واحدی تدابیر بیشتری برای توسعه فضای سبز و مدیریت آلاینده‌ها داشته باشد، می‌تواند در زمره واحدهای صنعتی سبز قرار گیرد و هر واحد صنعتی، صنفی و خدماتی که نتواند استانداردهای زیست محیطی را رعایت کند در فهرست صنایع آلاینده قرار خواهد گرفت و مشمول عوارض آلایندگی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی تاکید کرد: چنانچه مقررات زیست‌محیطی در واحدهای صنعتی، صنفی و خدماتی استان آذربایجان شرقی اجرا شود صاحبان صنایع می‌توانند از مزایای اقدامات خود بهره‌مند شوند.

عباس نژاد با اشاره به عملیات احداث کارخانجات نورد سرد شرکت فولاد شهریار تبریز گفت: توسعه صنایع بویژه صنایع مادر مانند فولاد به دست گروه صنعتی پارس ساختار به عنوان بخش خصوصی موفق در استان خبر مسرت بخشی است که قطعا به میزان اشتغال منطقه کمک شایانی خواهد شد.

فولاد شهریار تبریز، تنها تولیدکننده ضخیمترین ورق گالوانیزه خاورمیانه است

نایب رییس هیات عامل گروه صنعتی پارس ساختار نیز در این بازدید گفت: توجه به حفظ محیط زیست و رعایت الزمات زیست محیطی یکی از اولویت های اساسی در تمامی شرکت های تابعه گروه صنعتی پارس ساختار می باشد.

نوید نواده اباذر افزود: شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز وابسته به گروه صنعتی پارس ساختار تنها تولید کننده ورق گالوانیزه در شمالغرب کشور می باشد که مواد اولیه بسیاری از واحد های تولیدی منطقه را تامین می کند و تنها تولید کننده ضخیم ترین ورق گالوانیزه خاورمیانه نیز می باشد.

وی با اشاره به کلنگ زنی احداث کارخانجات نورد سرد در اسفند ماه گذشته گفت: و با اجرای این طرح برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و تعداد بیشتری به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

نواده اباذر ادامه داد: ورق سرد نورد شده تولیدی این مجموعه یکی از محصولات استراتژیک صنعت فولاد می ‌باشد که عمده کاربرد آن در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی و سایر صنایع تولیدی خواهد بود که امید است با یاری خداوند، کمبود این محصول که تاثیر بسزایی در افزایش قیمت محصولات پایین دستی دارد، حل شود.

وی ادامه داد: با توسعه خطوط تولید ورق سرد، علاوه بر خودکفائی در تامین این کالای راهبردی و جلوگیری از خروج ارز در شرایط تحریم کنونی، با صادرات این محصول، ارز آوری قابل توجهی نیز می‌توان متصور بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});