• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
10

مارال نازاریان: همه مزدورانی که از خارج به قره باغ آمده بودند جان خود را از دست دادند، من فرار کردم

  • کد خبر : 18018
  • 19 خرداد 1400 - 9:15
مارال نازاریان: همه مزدورانی که از خارج به قره باغ آمده بودند جان خود را از دست دادند، من فرار کردم
یاز اکو- ویکن ‌آبراهام الجکسیان دوست برادرم بود. من و او پس از طلاق رابطه داشتیم. ما چندین بار به ارمنستان رفته ایم و برگشته ایم. آخرین بار در اوایل سال ۲۰۲۰ آمدیم. کمی قبل از شروع جنگ فرزندانم را به دلیل شیوع بیماری کرونا به لبنان فرستادم. بعد از مدتی خودم بهمراه ویکن آبراهام الجکسیان برگشتم.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال ریپورت این مطلب را مارال ناظاریان مزدور لبنانی که به همراه دوست پسرش در جنگ دوم قره باغ بوده و پس از آزادی به لبنان بازگشته است بیان کرد.

در طی تحقیقات مارال نازاریان گفت هنگامی که جنگ در سپتامبر آغاز شد ویکن آبراهام الجکسیان با برخی از افرادی که از لبنان می شناخت تماس گرفت.

پیشنهاد ۲۵۰۰ دلاری برای حضور در جنگ علیه آذربایجان

وی افزود: ما با هم امدیم شوشا. در آن زمان او با یک شهروند لبنانی به نام هواک تلفنی صحبت کرد. هواک ماهانه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار برای حضور در جنگ به او پیشنهاد داد. علاوه بر این قرار شد یک حقوق نیز پرداخت کنند.

نازاریان ادامه داد: ویکن با پیشنهاد او موافقت کرد. من به او اعتراض کردم که شما شهروند ارمنستان نیستید و این در آینده برای ما مشکل ایجاد می کند. اما او مرا نادیده گرفت و به جنگ رفت.

وی یادآوری کرد: طی تماس تلفنی که باهم داشتیم ویکن گفت که در موقعیت خوجاوند هستند و برایش سلاح ها و لباس های مدرن فراهم کرده اند. ۴-۳ روز بعد برگشت و گفت که آذربایجانی ها بسیار قوی هستند، همه مزدوران خارج از کشور جان خود را از دست دادند و من فرار کردم.

نازاریان اضافه کرد: جمع کردیم به لاچین آمدیم. در ۱۰ نوامبر شنیدیم که جنگ تمام شده است. وقتی برای تحویل گرفتن وسایل خود به هتلمان در شوشا رسیدیم، ارتش آذربایجان ما را اسیر کرد. آنها تصاویری از ویکن را با لباس های نظامی که با تلفن او گرفته شده بود دیدند و او را دستگیر کردند.

لازم به ذکر است امروز جلسه محاکمه ویکن آبراهام الجکسیان تروریست مزدور لبنانی که در قره باغ جنگیده و اسیر شده در دادگاه منطقه یاسامال برگزار گردید.

دادستان عمومی کشور آذربایجان در اولین جلسه دادگاه خواستار محکومیت متهم به ۲۰ سال حبس شد. جلسه بعدی محاکمه ایشان در تاریخ ۱۱ ژوئن برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});