• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

برقراری پرواز سهند به مشهد بدون ایجاد جایگاه سوخت‌گیری امکان‌پذیر نیست

  • کد خبر : 18282
  • 22 خرداد 1400 - 10:00
برقراری پرواز سهند به مشهد بدون ایجاد جایگاه سوخت‌گیری امکان‌پذیر نیست
یاز اکو - مدیرکل فرودگاه های آذربایجان‌شرقی گفت: برقراری پرواز از فرودگاه سهند به مقصد مشهد بدون ایجاد جایگاه سوخت‌گیری امکان‌پذیر نیست و حل این مشکل از اولویت‌های بخش حمل و نقل هوایی و مسافری در منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، رامین آذری با حضور در فروگاه سهند و در دیدار با فرماندار و نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تهیه اعتبار لازم برای ایجاد جایگاه سوخت‌گیری نه بر عهده وزارت نفت و نه بر عهده وزارت راه و شهرسازی است بلکه باید از سازمان برنامه و بودجه و از محل اعتبارات استانی پیگیری شود.

وی به موضوع افزایش روزهای پرواز از فرودگاه سهند اشاره و بیان کرد: افزایش روزهای پرواز از این فرودگاه به تهران و همچنین برقراری پروازهای مشهد و سپس کیش در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و با شرکت‌های مسافربری در این خصوص مذاکره‌هایی انجام شده است.

وی در ادامه به طرح توسعه فرودگاه سهند اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر اراضی فرودگاه سهند ۴۷ هکتار است که در طرح جامع فاز نخست می‌توان آن را به ۱۴۵ هکتار افزایش داد.

وی خاطر نشان کرد: برای توسعه فرودگاه سهند به تملک اراضی واقع در محدوده آن نیاز داریم و این امر مستلزم تامین اعتبارات ملی به میزان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است.

فرودگاه سهند تنها فرودگاه اقماری اداره‌کل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی است که احداث آن در سال ۱۳۷۲ آغاز و در سال ۱۳۷۴ با حضور وزیران نفت و راه و ترابری افتتاح شد.

برقراری پرواز سهند به مشهد بدون ایجاد جایگاه سوخت‌گیری امکان‌پذیر نیست
لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18282

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});