• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

کریدور شمال و جنوب برای آذربایجان چقدر مهم است؟

  • کد خبر : 20054
  • 04 تیر 1400 - 15:00
کریدور شمال و جنوب برای آذربایجان چقدر مهم است؟
یاز اکو- کریدور شمال و جنوب تقریبا به بهره برداری رسیده است. بدین ترتیب اولین قطار کانتینری از هلسینکی فنلاند به بندر ناوا شوا هند ارسال شد. اولین قطار کانتینری از طریق کریدور روسیه، آذربایجان و ایران به هند تحویل داده می شود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از والییوتا این مطلب از طرف وقار بایراموف نماینده مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس آذربایجان بیان گردید.
وی خاطرنشان کرد که اهمیت کریدور شمال و جنوب پس از حادثه اخیر در کانال سوئز افزایش یافته است. بنابراین نه تنها کشورهای منطقه، بلکه کشورهای پیشرفته نیز به عنوان کریدور اصلی حمل و نقل جایگزین در منطقه به این پروژه نزدیک می شوند. این امر باعث افزایش کارآیی اقتصادی کریدور و همچنین اهمیت استراتژیک آن شده است.
کریدور حمل و نقل از روسیه به هند تأثیر ویژه ای در حجم حمل و نقل بین المللی بار در منطقه خواهد داشت. آذربایجان هم از نظر سرمایه گذاری و هم از نظر زیرساخت از این پروژه حمایت کرده است.
این کارشناس معتقد است که اجرای پروژه از نظر افزایش حجم محموله های بین المللی برای آذربایجان نیز مهم است.
بایراموف افزود: حمل و نقل بین المللی یکی از جهات اصلی بخش غیرنفتی کشورمان است. پیش بینی می شود که اجرای کریدور حمل و نقل شمال و جنوب باعث افزایش حجم حمل بار بین المللی و افزایش درآمدهای غیرنفتی ما شود.در عین حال این پروژه از نظر تقویت موقعیت استراتژیک آذربایجان دارای اهمیت است. به ویژه در زمینه استفاده از کریدور زنگه زور اهمیت پروژه های حمل و نقل بین المللی که منطقه را تحت پوشش قرار می دهند در حال افزایش است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});