• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

معرفی گونه جدید زرد آلو در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 20092
  • 05 تیر 1400 - 8:30
معرفی گونه جدید زرد آلو در آذربایجان شرقی
یاز اکو - محققان ایستگاه تحقیقاتی سهند آذربایجان شرقی نوع جدید گونه زرد آلوی زود رس و دیررس را تولید و معرفی کردند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس بخش نهال و بذر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: این گونه‌ها شامل گونه زود رس “درخشان ” و دیررس”سهند ۹۷” است که در مدت سه سال به همت محققان و کارشناسان ایستگاه تحقیقانی باغبانی سهند آذربایجان شرقی تولید و معرفی شده است.

جلیل دژم پور افزود: مدت زمان برداشت محصول زرد آلو در آذربایجان شرقی حدود یک ماه است که از اواخر اردیبهشت آغاز می‌شود و باغداران مجبور هستند تولیدات خود را به سرعت برداشت و عرضه کنند.

وی گفت: محققان این ایستگاه تحقیقاتی با تولید نوع جدید زرد آلوی زود رس و دیر رس زمان برداشت را از یک ماه به بیش از سه ماه افزایش دادند تا باغداران فرصت بیشتری برای عرضه محصولات خود داشته باشند و با این کار سود باغداران نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس بخش نهال و بذر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان انتخاب ارقام متحمل به سرما و مقاوم به تنش‌های محیطی و ارقام مناسب برای فرآوری و خشکباری با عملکرد و کیفیت میوه زردآلو را از ویژگی‌ها مهم این گونه‌های جدید اعلام کرد.

آذربایجان شرقی با ۱۲ هزار هکتار باغ زردآلو و با تولید ۷۳ هزار تن زردآلو در سال از نظر سطح و عملکرد رتبه نخست تولید این محصول در کشور را دارد که بیشترین میزان آن در شهرستان مرند تولید می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});