• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

افزایش خیره‌کننده تعداد میلیاردرهای ایران در زمانه کرونا و تحریم

  • کد خبر : 20652
  • 09 تیر 1400 - 8:30
افزایش خیره‌کننده تعداد میلیاردرهای ایران در زمانه کرونا و تحریم
یاز اکو - در حالی که سال ۲۰۲۰ در جهان فقط ۶.۳ درصد به تعداد میلیاردرها افزوده شد، این آمار در ایران ۲۱.۶ درصد بود. ضمن اینکه شتاب افزایش دارایی این میلیاردرها چشمگیر بود و ثروت آنها در سال گذشته میلادی ۲۴.۳ درصد بیشتر شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فوربس، در حالی که سال ۲۰۲۰ در جهان فقط ۶.۳ درصد به تعداد میلیاردرها افزوده شد، این آمار در ایران ۲۱.۶ درصد بود. ضمن اینکه شتاب افزایش دارایی این میلیاردرها چشمگیر بود و ثروت آنها در سال گذشته میلادی ۲۴.۳ درصد بیشتر شد. این در حالی است که ایران تا امروز با چهار موج کرونا دست و پنجه نرم کرده و تحریم‌های آمریکا هم با وجود آمدن جو بایدن هنوز و همچنان به قوت خود باقی است.

سال گذشته بین ماه‌های مارس تا جولای ارزش بورس اوراق بهادار تهران ۶۲۵ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش یافت، در حالی که شاخص جهانی S&P (۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس نیویورک و نزدک) در مدت مشابه فقط ۱۶ درصد بیشتر شده بود. بسیاری از ثروتمندان ایرانی سال ۲۰۲۰ دارایی‌های خود را در بازار بورس سرمایه‌گذاری کردند و بر ثروت خود افزودند. آمار شرکت‌های معتبر جهانی نشان می‌دهد در ایران ۲۵۰ هزار نفر میلیاردر زندگی می‌کنند که بیشتر آنها ساکن تهران هستند.

علاوه بر حضور آشکار دولت در بازار سرمایه که به رشد خیره‌کننده آن انجامید، رونق بازار رمزارزها هم از دیگر دلایل ظهور گسترده میلیاردرها در ایران بوده است. ارزان بودن برق باعث شد بسیاری از افراد وارد حوزه تولید بیت‌کوین شوند و بدون دردسر بر دارایی خود بیفزایند. ایران امروز چهاردهمین کشور ثروتمند دنیا و پولدارترین کشور خاورمیانه است، در حالی که عربستان سعودی با داشتن ۲۱۰ هزار میلیاردر در رده ۱۷ پولدارترین کشورهای دنیاست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20652

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});