• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی:

حضور بی پروای مردم بدون ماسک در خیابان‌ها، نگران کننده است/ تبریز در وضعیت نارنجی

  • کد خبر : 20734
  • 09 تیر 1400 - 15:00
حضور بی پروای مردم بدون ماسک در خیابان‌ها، نگران کننده است/ تبریز در وضعیت نارنجی
یاز اکو - رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که اگر می‌خواهیم وارد پیک جدید کرونا نشویم باید توصیه‌های همیشگی بهداشتی توسط مردم رعایت شود، گفت: متاسفانه اکنون مردم در خیابان‌ها و فضاهای شلوغ و جمعی بی پروا بدون ماسک حضور می‌یابند که این وضعیت واقعا نگران کننده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، سیمین خیاط زاده، با بیان این‌که حدودا هفت درصد جمعیت آذربایجان شرقی علیه کرونا واکسینه شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر نوبت دوم واکسن سینوفارم انجام می‌شود و از هفته‌های آتی نیز اگر واکسن نوبت اول به دست ما رسید، واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۵ سال شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر خواستار عدم مراجعه‌ی گروه سنی ۶۵ سال به مراکز هستیم مگر این‌که زمان واکسیناسیون را از طریق رسانه‌ها و مراجع اعلام کنیم.

وی با تاکید بر این‌که افرادی که در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و استفاده از ماسک را جدی بگیرند، گفت: علت رعایت موارد بهداشتی این است که هنوز درصدی از جامعه که حداقل بالای ۵۰ یا ۶۰ درصد باید واکسینه شوند، واکسینه نشده‌اند. جمعیت کل کشورهایی که بالای ۷۰ درصد واکسینه شده‌اند به مرور زمان فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را کم کرده‌اند.

هیچ کدام از واکسن‌ها به طور ۱۰۰ درصدی ایمنی را تامین نمی‌کنند

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با بیان این‌که هنوز تعداد محدودی از افراد در ایران  واکسینه شده‌اند، گفت: ویروس در حال چرخش است و هیچ کدام از واکسن‌ها به طور ۱۰۰ درصدی ایمنی را تامین نمی‌کنند، در نتیجه  افراد نباید خیالشان راحت شود که واکسن زده‌اند و نباید در مقابل کرونا رعایت مسائل بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را نادیده بگیرند.

وی بیان کرد: افرادی که در کشور واکسینه شدند، شامل گروه‌های سنی بالای ۷۰ و ۸۰ سال بوده و جزو گروه‌های پرخطر هستند و قطعا این افراد نباید به خاطر واکسیناسیون دچار اطمینان کاذب شوند.

وی با بیان این‌که وضعیت کرونا در آذربایجان شرقی به طور نسبی تثبیت یافته است، گفت: حدود ۲۲ درصد آزمایش‌های کرونا در استان مثبت است‌ و این وضعیت می‌تواند در صورت عدم رعایت مردم شکننده شود.

خیاط زاده بیان کرد: با توجه به فصل گرما، افزایش رفت و آمدها و میهمانی‌ و دورهمی‌ها، احتمال انتقال ویروس با جابه جایی جمعیت بسیار زیاد بوده و این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی تاکید کرد: مردم فاصله گذاری را رعایت کرده و در فضاهای بسته و جمعی تردد نکنند و به هیچ عنوان استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نداریم

وی با بیان این‌که خوشبختانه در حال حاضر هیچ کدام از شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار ندارند، گفت: طبق آخرین اطلاعات ۱۰ شهر از جمله تبریز در وضعیت نارنجی و مابقی شهرها در وضعیت زرد قرار دارند ولی هیچ شهری در وضعیت آبی نداریم از این رو بسیار وضعیت نگران کننده‌ای است چرا که نزدیک به ۴۰ درصد شهرها وضعیت نارنجی دارند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با تاکید بر استفاده از ماسک توسط شهروندان، ادامه داد: با رعایت مسائل بهداشتی توسط شهروندان، می‌توان وضعیت نارنجی و زرد شهرها را تغییر داد.

وی با بیان با مشاهده‌ی سویه‌های جدید جهش یافته خطر انتقال این موارد از طریق مسافرت ها و مراودات وجود دارد، گفت: البته روند شیوع بیماری و فوتی در آذربایجان شرقی تثبیت شده و کاهشی بوده اما هنوز شرایط بی خطر نشده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});