• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7
فرماندار اهر:

کارخانه کمپوست اهر دوباره احیا می‌شود

  • کد خبر : 21035
  • 12 تیر 1400 - 15:00
کارخانه کمپوست اهر دوباره احیا می‌شود
یاز اکو - فرماندار اهر با اشاره به تعطیلی چندساله کارخانه کمپوست شهرستان گفت: این واحد دوباره احیا می‌شود و این موضوع از اولویت‌های فرمانداری است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، رسول خدابخش روز شنبه در جلسه بررسی مشکل این کارخانه افزود: کارخانه کمپوست اهر در سال ۹۴ برای مدت ۶ ماه فعال شد، اما پس از آن به دلایلی راکد شد از این رو برای احیا دوباره این واحد برنامه ریزی کرده ایم.

 وی ادامه داد: هدف از ایجاد کارخانه کمپوست این بود تا به نوعی از حجم ورودی زباله به زباله‌گاه کاسته شود، اما تعطیلی این کارخانه باعث شده تا حجم زیادی از زباله به محل دفع زباله سرریز و در نهایت شرایط نامطلوبی را به وجود آورده است.

 خدابخش با بیان اینکه مسائل اداری و روند اخذ مجوز جابه‌جایی زباله‌گاه اهر به محل جدید باید هرچه سریع‌تر حل و فصل شود، گفت: مسائل زیست محیطی علی‌الخصوص در حوزه دفع زباله موضوعی نیست که به سادگی از کنار آن عبور کنیم.

 فرماندار شهرستان اهر از اتمام مطالعات طرح جابه‌جایی محل زباله‌گاه اهر در زمینی به وسعت ۴۰ هکتاری خبر داد و یادآور شد: با تغییر محل زباله‌گاه که با رعایت مسائل زیست محیطی صورت می گیرد،  تجهیزات و دستگاه‌های کارخانه کمپوست به محل جدید زباله‌گاه انتقال یافته و در آن محل این کارخانه احیا می‌شود.

خدابخش، محل فعلی دفع پسماندهای شهری را جزو معضلات اصلی شهرستان اهر دانست و تصریح کرد: مجوز جابه‌جایی محل زباله‌گاه جدید اهر حداکثر تا ۲ ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21035

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});