• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6

انتقاد معاون استاندار آذربایجان شرقی از حذف ردیف اعتباری خط سه مترو تبریز

  • کد خبر : 21109
  • 13 تیر 1400 - 11:30
انتقاد معاون استاندار آذربایجان شرقی از حذف ردیف اعتباری خط سه مترو تبریز
یاز اکو - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر حذف ردیف بودجه خط سه قطار شهری تبریز گفت: طی سال گذشته با تلاش‌هایی که انجام گرفت ردیف بودجه مشخصی برای خط سه مترو تبریز از طریق دولت اخذ شد اما متاسفانه با تصمیم شورای شهر تبریز شاهد حذف این موضوع در بودجه سالجاری شهری بودیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان قطار شهری تبریز، جواد رحمتی در آیین ورود نخستین رام قطار ساخت داخل به تبریز، اظهار کرد: توسعه حمل و نقل ریلی تبریز یکی از مهمترین اهداف ما در طی سال‌های گذشته بوده، به طوری که خط یک مترو تبریز رو به اتمام است، خط دو نیز با قدرت ادامه دارد و خط سه که انتظار داشتیم شروع می‌شد، با مشکلاتی روبرو بوده و پروژه تراموا نیز در دست مطالعه نهایی است.

وی ادامه داد: قطار شهری به عنوان پروژه مشترک شهرداری و دولت مطرح است و ۵۰ درصد اعتبارات این پروژه از طریق دولت تامین می‌شود، با توجه به اختصاص ردیف اعتباری در قانون بودجه  انتظار می‌رفت که جزو پروژه‌های سال ۱۴۰۰ تعریف شود که متاسفانه در تصویب بودجه شهرداری تبریز این خط را حذف کردند.

وی خاطرنشان کرد: برای پیگیری این موضوع نامه‌ای به شهردار و شورای شهر نوشته شد تا این مصوبه اصلاح شود و طی متممی ما بتوانیم با جذب اعتبارات دولتی این پروژه را آغاز کنیم.

رحمتی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه اعضای جدید شورای اسلامی شهر تبریز به موضوع حمل و نقل ریلی، ادامه داد: امیدواریم اعضای جدید شورای شهر این مهم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

بررسی علت سانحه دلیل تعطیلی فاز سه خط یک مترو تبریز

وی در خصوص تعطیلی فاز سه خط یک مترو تبریز نیز گفت: این فاز بخاطر بررسی علت سانحه تعطیل است و در حال حاضر دو گروه یکی شرکت ساخت مترو و دیگری شرکت بهره برداری مترو مدعی این موضوع است، اخیرا مکاتباتی داشته‌ایم و ما پرونده را به گروهی متشکل از کارشناسان استان و کارشناسان راه آهن جمهوری اسلامی سپردیم تا علت حادثه مشخص شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: مسائلی که از گزارش ابتدایی به ما رسیده است و به زودی به دادستانی محترم ارائه می‌کنیم این است که بیشترین عامل تصادف بحث انسانی است و به هر حال با رفع این موضوع و مسائل فنی از بابت سیگنالینگ و … این مسائل قابل رفع است، چون اگر بدون سگینالینگ بخواهیم عمل کنیم یک سری مقررات در نظر گرفته شده است و با کنترل سرعت و با یکسری آیین نامه‌ها می‌توانیم رفت و آمد را ایجاد کنیم از جمله این‌که زمان انتظار افزایش می‌یابد اما امکان بهره برداری در پروژه ممکن است.

وی ادامه داد: گاه مراجعی که حتی در قانون نیز تعریف نشده به این موضوع ورود کرده است، در قانون به صراحت عنوان شده است که بررسی این قبیل سوانح بر عهده کمیته سوانح و کمیته عالی سوانح است.

وی با تاکید بر ضرورت بازگشایی فاز سه خط یک مترو تبریز گفت: این پروژه ماه‌ها پیش از این حادثه نیز به بهره برداری رسیده است پس امروز می‌توان با تدابیر لازم و رفع مشکلات نسبت به بازگشایی مسیر اقدام کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21109

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});