• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

بیت کوین در جایگاه نهم از نظر ارزش بازار / بررسی ارزش دارایی های برتر بازار جهانی

  • کد خبر : 21158
  • 13 تیر 1400 - 16:00
بیت کوین در جایگاه نهم از نظر ارزش بازار / بررسی ارزش دارایی های برتر بازار جهانی
یاز اکو - با وجود اینکه بیت‌کوین اخیرا افت قابل توجهی تجربه کرده، اما هنوز هم در رتبه نهم جهانی از نظر ارزش بازار قرار دارد و از بسیاری شرکت‌های مشهور مانند علی‌بابا انویدیا و تویوتا جلوتر است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصادآنلاین، بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی assetdash.com، پورتال وب ارزش بازار برای سرمایه‌های جهانی، بیت‌کوین هنوز نهمین دارایی باارزش جهان به شمار می‌رود. سه ماه پیش، بیت‌کوین بالاترین سطح خود یعنی ۶۴هزار و ۸۹۵دلار را لمس کرد و قیمت آن اکنون ۴۵درصد پایین‌تر از این محدوده است.

دارایی این رمزارز پیشرو، ۱۰روز پیش به قیمت ۲۸هزار و ۶۰۰دلار در هر واحد سقوط کرد اما از آن زمان تا کنون توانسته حدود ۱۴درصد از ضرر خود را جبران کند. البته بیت‌کوین زمانی که بالاترین قیمت خود را تجربه کرد، در لیست assetdash.com، از شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک پیشی گرفت. لازم به ذکر است که روز شنبه، ارزش بازار بیت‌کوین از شرکت برکشایر هاتاوی جلو زد.

بیت‌کوین با ارزش بازار ۶۴۸میلیارد دلاری خود، هنوز بالاتر از بسیاری شرکت‌های برتر از نظر دارایی، مانند جی پی مورگان چیس، انویدیا، ویزا، علی‌بابا و شرکت تولیدکننده نیمه رسانای تایوان (TSMC) است.

ارزش بازار بیت‌کوین دو برابر ارزش شرکت‌هایی مانند تویوتا، پروکتر اند گمبل و والت دیزنی است. همچنین ارزش این رمزارز مشهور، ۴برابر میزان مشاغلی همچون فیلیپ موریس، بانک سلطنتی کانادا، انهایزر-بوش و سیتی گروپ است.

موسسان assetdash.com، همچنین صفحه دیگری به نام “BTC Flippening” را راه‌اندازی کرده‌اند که نشان می‌دهد دارایی این رمزارز چقدر با پیشی گرفتن از ۹شرکت برتر دیگر از نظر ارزش بازار فاصله دارد. به عنوان مثال، از آنجا که ارزش بازار بیت‌کوین از تسلا تنها ۱درصد فاصله دارد، ممکن است به زودی از این شرکت جلو بزند.

ارزش بازار اتریوم بالاتر از نتفیلیکس و کوکاکولا

در حال حاضر، بیت‌کوین ۳۶درصد با فیس‌بوک، ۵۷درصد با کل ارزش بازار نقره و ۶۷درصد با گوگل فاصله دارد. البته لازم به ذکر است که در صدر لیست برترین‌ها، طلا با ارزش بازار ۱۰ تریلیون دلار قرار دارد. از نظر مقایسه، در حال حاضر، بیت‌کوین ۶درصد از ارزش بازار طلا و ۲۸درصد از ارزش بازار ۲.۲۹ تریلیون دلاری اپل را دارد.

از طرفی، از آنجا که در زمان نوشتن این گزارش، اتریوم ۲۵۸میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد، ارزش بازار این رمزارز نیز کم نیست. ارزش بازار اتریوم باعث شده این رمزارز ۳۵رتبه بالاتر از شرکت‌هایی مانند نتفیلیکس، کوکاکولا، وریزون و ونگارد باشد.

تتر، سومین دارایی ارزشمند در میان رمزارزها

سومین دارایی ارزشمند در میان رمزارزها، تتر، دارای ارزش بازار حدود ۶۲میلیارد دلاری بوده، در حالی که ارزش بازار کاردانو در حال حاضر ۴۵.۳میلیارد دلار است.

در جدول ارائه شده، رتبه‌بندی از نظر ارزش بازار را تا تاریخ ۳ ژوئن را مشاهده می‌کنید؛

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});