• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

خطوط حمل‌ونقل هوایی برای جابجایی بار در استان اردبیل ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 21339
  • 15 تیر 1400 - 8:43
خطوط حمل‌ونقل هوایی برای جابجایی بار در استان اردبیل ایجاد می‌شود
یاز اکو - معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: برای ایجاد خطوط حمل‌ونقل هوایی در فرودگاه اردبیل در حال مذاکره با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هستیم و این کار با روند مثبتی در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، بهزاد مهدوی اظهار کرد: راه‌های مختلفی برای جابجایی بار وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و در این بین، استفاده از خطوط حمل‌ و نقل هوایی «کارگو»، بهترین و سریع‌ترین راه ممکن برای صادرات محصولات فسادپذیر و با ارزش افزوده بالا است.

وی افزود: در نشست مشترکی که با مدیرکل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و با همراهی واحدهای صنعتی صادرات‌محور انجام شد، راه‌اندازی حمل‌ونقل هوایی محصولات تولیدی استان به کشورهای همجوار پیشنهاد گردید که این موضوع، مورد موافقت اولیه شرکت هواپیمایی هما قرار گرفت.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تحقق این امر را در تسریع صادرات استان بسیار مهم برشمرد و تأکید داشت: با استقرار پروازهای باری در فرودگاه اردبیل، ضمن افزایش صادرات استان به کشورهای همجوار، از روند ضایع شدن محصولات فسادپذیر جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: تلاش شرکت شهرک‌های صنعتی بر آن است تا با ارائه بسته‌های حمایتی و کمک به روند تولید، گامی مهم در افزایش تولید و صادرات محصولات تولیدی استان برداشته شود.

مهدوی با اشاره به اهمیت حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی صادرات ‌محور بیان کرد: باید تولید را به سمتی سوق داد که کشور شاهد جهش صادراتی باشد تا به دنبال آن ثروت و ارزش افزوده بیشتر حاصل گردد.

وی یکی از مزایا و ظرفیت‌های استان هم مرزی با  جمهوری آذربایجان دانست و گفت: اردبیل با استفاده از این ظرفیت می‌تواند شاهد سرمایه‌گذاری‌های روزافزون در بخش صنعت و افزایش صادرات باشد.

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تامین امکانات اولیه و زیرساخت‌های ضروری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را یادآور شد و افزود: تلاش بر این است تا با تکمیل زیرساخت‌ها ، جذب سرمایه‌گذاری در استان افزایش یابد و به ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید نیز توجه ویژه‌ای شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21339

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});