• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

کیهان باز هم کاسه داغ‌تر از آش شد / توجیهات کیهان برای ناکاآمدی احتمالی دولت رئیسی شروع شد

  • کد خبر : 21387
  • 15 تیر 1400 - 13:41
کیهان باز هم کاسه داغ‌تر از آش شد / توجیهات کیهان برای ناکاآمدی احتمالی دولت رئیسی شروع شد
یاز اکو - روزنامه کیهان مثل همیشه کاسه داغ‌تر از آش دولت ابراهیم رئیسی شده است و از همین الان دلیل ناکارآمدی احتمالی دولت سیزدهم را مسائل و مشکلاتی که دولت کنونی به جا می‌گذارد، تلقی کرده و از هر دری سخن گفته است تا ناکارآمدی دولت سیزدهم را توجیه کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اعتمادآنلاین، قطعی برق، مشکلات اقتصادی و معیشتی، تورم سرسام آور، بورس، مسئله احیای برجام، اعتراضات کارکنان شرکت های مختلف به پرداخت نشدن مطالباتشان و البته کرونا و جان مردم همه این‌ها تنها بخشی از مشکلات حال حاضر کشور است.

در این میان روزنامه کیهان مثل همیشه کاسه داغ‌تر از آش دولت ابراهیم رئیسی شده است و از همین الان دلیل ناکارآمدی احتمالی دولت سیزدهم را مسائل و مشکلاتی که دولت کنونی به جا می‌گذارد، تلقی کرده و از هر دری سخن گفته تا ناکارآمدی دولت سیزدهم را توجیه کند.

در ادامه یادداشت روزنامه کیهان در همین خصوص را می‌خوانید:

با توجه به شرایطی که مدعیان اصلاحات و اعتدال به‌وجود آورده و بلایی که بر سر معیشت مردم آورده‌اند، ایشان چه بخواهند چه نخواهند، تبدیل به امید این مردم شده‌اند و دولت ایشان، نه حق دارد و نه فرصت این را دارد که«اشتباه کند».

بخشی از هر جامعه‌ای، درست یا غلط، انتظار دارند مشکلات به سرعت حل شود. مثلا، تا تابستان سال آینده مسئله قطعی برق حل شده باشد. تورم مهار و مدیریت، سر و سامانی گرفته باشد. آنها منطقا خوب می‌دانند که، سر و سامان دادن به اقتصاد، با فشردن یک دکمه مثلا قرمز صورت نمی‌گیرد بلکه نیاز به برنامه و تیمی ‌یکدست، متخصص و باانگیزه است. البته در هر جامعه‌ای عده معدودی هم وجود دارند که، تصور می‌کنند، راه‌حل، همان دکمه قرمز است. به‌ویژه اگر در این مدت ضربات اقتصادی جدی خورده باشند.

گاهی مشکل اصلی، خود مدیر است لذا با رفتن او، بخشی از مشکلات خود به خود حل می‌شود. صرفِ تغییر یک دولت خسته با یک دولت جوانِ حزب‌اللهی، بخش مهمی ‌از راه‌حل مشکلات موجود است. لذا می‌توان امیدوار بود، با رفتن دولت فعلی، بخشی از مشکلات خود به خود حل شود، حتی اگر سنگ‌اندازی‌ها از دو ماه پیش از آغاز دولت سیزدهم، شروع شده باشد!

قطعا آقای رئیسی این روزها مشغول چیدن کابینه و دریافت پیشنهادها یا حتی شاید فشارها از سوی طیف‌های مختلف است. انتخاب مدیران لایق در کنار شناسایی و حذف مدیران نالایقی که این روزها با عجله، حساب‌شده و با اهداف مشکوک، انتخاب و وارد مراکز دولتی می‌شوند! شاید باید جزو اولویت‌های نخستین ایشان باشد. انتخاب تک‌تک اعضای کابینه و مدیران مهم است و هرگونه اشتباه می‌تواند ضربه‌ای به آن اعتماد باشد.

و سرانجام اینکه، اعداد و ارقام رسمی ‌که در همین دولت فعلی منتشر شده نشان می‌دهند، آقای رئیسی وضعیت اقتصادی خوبی را از دولت فعلی تحویل نخواهد گرفت. با استناد به همین آمار و ارقام می‌توان حدس زد، شاید دو سال شاید هم بیشتر، فقط باید آواربرداری کرد! مخاطب این نکته هم، عاملان وضع موجودند که، از لحظه اعلام رسمی ‌نتایج انتخابات و در حالی که هنوز خود در راس کارند، منتقد وضع موجود شده، خطاب به دولتی که هنوز تشکیل نشده می‌گویند «وعده‌ها چه شد؟!»

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21387

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});