• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

رضا دقتی: من واقعیت های قره باغ را از طریق عکس ها و نمایشگاه هایم به همه دنیا منتقل می کنم

  • کد خبر : 21449
  • 16 تیر 1400 - 9:08
رضا دقتی: من واقعیت های قره باغ را از طریق عکس ها و نمایشگاه هایم به همه دنیا منتقل می کنم
یاز اکو- این نمایشگاه یکی از باشکوه ترین نمایشگاه های فرانسه است. این نمایشگاه یک بار در سال سازماندهی می شود و به مدت ۲ ماه طول می کشد. آثار هنرمندان شناخته شده از ۲۲ کشور جهان در اینجا به نمایش گذاشته شده است. برای اولین بار این عکسها در این نمایشگاه به نمایش در می آیند. پیر بونجووانی چندین سال است که مرا به این نمایشگاه دعوت می کند. من دعوت نمایشگاه امسال را پذیرفتم. در چارچوب این نمایشگاه ۲ مجموعه بر اساس عکسهای من ایجاد شده است. در سالن بزرگ بر اساس عکسهای من نمایشگاهی به نام اودیسه معاصر رضا و در سالن دیگری نمایشگاهی را با نام اقیانوس سکوت ایجاد کردند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آذرتاج این مطلب را رضا دقتی عکاس و روزنامه نگار مشهور در مصاحبه با آذرتاج عنوان کرد.

همچنین انتظار می رود چندین وزیر فرانسوی از این نمایشگاه بازدید کنند. شش عکس در مقیاس بزرگ از رضا دقتی درباره آذربایجان در سالن بزرگ به نمایش درآمده است. با این حال عکس های مربوط به قره باغ که توسط پیر تهیه شده و متن خاصی برای هر یک از آنها گردآوری شده است، در سالن دیگری در گالری ویژه ای به نام “اقیانوس سکوت” به نمایش در آمده است. عکس هایی از شوشا، آغدام و سایر شهرهای ویران شده قره باغ در زمان اشغال ارامنه توسط هنرمند معروف فرانسه پیر انتخاب و متنهای مکتوبی در مورد تاریخ آنها تهیه کرده است.

دقتی می گوید: من واقعیتهای قره باغ را از طریق چنین نمایشگاه هایی به جهانیان منتقل می کنم. در اکتبر سال گذشته من پروژه های برنامه ریزی شده بین المللی خود را لغو کردم و به قره باغ رفتم. من نمایشگاههای امسالم را در چندین شهر فرانسه لغو نکردم. تقریبا ۱۲ روز در فرانسه خواهم بود و در این مدت ۳ نمایشگاه و ۲ کنفرانس داشته ام و ۱ نمایشگاه و کنفرانس در روزهای آینده برگزار خواهد شد. در طی این برنامه ها، از من سال می شود که در ماه های اخیر کجا بوده ام و دیده نشده ام. سپس او در مورد قره باغ صحبت می کند می گوید من آنجا هستم و عکسهایش را نشان می دهد.

انتشار کتاب تصاویر واقعیتهای قره باغ 

رضا دقتی تأکید دارد که اقدامات تخریبی که در شهرها و روستاهای قره باغ انجام شده است نشان دهنده حرکات وندال و تخریبات جدید است.

دقتی با اشاره به اینکه او به آذربایجان باز خواهد گشت و تا پایان سال جاری در آنجا خواهد ماند، گفت که به قره باغ سفر خواهد کرد و هر قدم را در عکس های خود جاودانه می کند. پس از پایان کار در آذربایجان من یک کتاب عکس بزرگ، یک نمایشگاه ویژه و یک کنفرانس اختصاص داده شده به قره باغ ترتیب می دهم. من عکس های خود را که نشان دهنده واقعیت های قره باغ است را بصورت کتابی منتشر خواهم کرد، عکس های برگزیده را در شهرهای بزرگ جهان به نمایش می گذارم. قرار بر این است که کنفرانس های ویژه ای درباره عکس هایم ترتیب دهم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21449

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});