• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

حادثه مسلحانه در مرز ایران و آذربایجان+ عکس

  • کد خبر : 21479
  • 16 تیر 1400 - 11:16
حادثه مسلحانه در مرز ایران و آذربایجان+ عکس
یاز اکو- سرویس مرزی دولت جمهوری آذربایجان به عنوان بخشی از اقدامات مبارزه با قاچاق مواد مخدر، از تلاش گروهی برای ورود به خاک آذربایجان جلوگیری کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال اوخو آز این خبر توسط مرکز مطبوعاتی سرویس مرزبانی آذربایجان گزارش شده است.

در تاریخ ۵ ژوئیه حدود ساعت ۲۳:۴۵ پنج نفر ناشناس از طریق مرزهای جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی پست مرزی گوی تپه روستای سارخانلی نزدیک جلیل آباد که وارد خاک جمهوری آذربایجان شده بودند شناسایی شدند. متخلفان ورودی از مرز که مجهز به اسلحه و وسایل دید در شب بودند مشخص شد که یکی از آنها کیسه های حاوی مواد مخدر در اختیار دارند.

پست های مرزی که اقدام به شناسایی متخلفان کرده بودند، بخشی از منطقه را احاطه کرده و علی رغم دستور “ایست” توسط مرزبان آذربایجان و شلیک هوایی، متخلفان با نافرمانی از این دستور، مقاومت کرده و با سلاح های خودکار بسوی مرزبانان آذربایجان آتش گشودند. مرزبانان آذربایجانی مطابق با الزامات قانون جمهوری آذربایجان در مورد تعدی به مرزهای دولتی جمهوری آذربایجان مجبور به استفاده از اسلحه شده و به یکی از متجاوزین مرزی که شهروند آذربایجان نیز بود به اسم مظاهر سهیل اوغلو قربانوف متولد سال ۱۹۹۲ که تحت تعقیب نهادهای انتظامی آذربایجان بود پس از اصابت گلوله به او کمک های اولیه را انجام داده و به بیمارستان مرکزی جلیل آباد منتقل کردن که در نهایت متجاوز درگذشت. دیگر متجاوزین مرزی با بهره گیری از هوای تاریک جنگل به ایران گریختند.

فرار قاچاقچیان موادمخدر از مرز آذربایجان به ایران

در طی بازرسی از اراضی که متجاوزین مرزی از آن ناحیه وارد شده بودند ۶.۸۹۵ گرم مواد مخدر (۴.۰۶۵ گرم هروئین، ۱.۳۵۸ گرم تریاک، ۳۲۵ گرم مت آمفتامین، ۱۰۰۰ عدد قرص متادون، ۲۶۰ عدد پرگابالین را در یک کیسه جا گذاشته و فرار کردند. همچنین از این کیسه ۱۰ آمپول راویت، ۳۰ کپسول ولمن و ۱۰ آمپول تستوسترون کشف و ضبط شد.

پس از این درگیری بلافاصله طرف ایرانی در این باره مطلع شده و جلسه مقامات مرزی آذربایجان و ایران در محل حادثه برگزار گردید. در حال حاضر سرویس مرزبانی و دادستانی کل اقدامات تحقیقاتی لازم را در رابطه با این حادثه انجام می دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});