• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

هفت روستای اشغال شده قازاخ را می توان در این تاریخ به آذربایجان تحویل داد

  • کد خبر : 21711
  • 19 تیر 1400 - 10:15
هفت روستای اشغال شده قازاخ را می توان در این تاریخ به آذربایجان تحویل داد
یاز اکو- موضوع بازگشت ۷ روستای اشغال شده توسط ارامنه در منطقه قازاخ از محل بیانیه ۱۰ نوامبر در دستور کار قرار گرفته است و دایما گفته می شود که بازگردانده خواهد شد. با این حال این واقعیت که تاکنون بازگردانده نشده اند، به این معنی نیست که ارمنی ها نباید آن شهرک ها را تخلیه و به نیروهای مسلح آذربایجان تحویل دهند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال قاینار اینفو طبق برخی گزارش ها به زودی انتظار می رود ۷ روستای تحت اشغال ارامنه منطقه قازاخ به آذربایجان بازگردانده شوند. تیمور قاسیملی دانشجوی دکترای روابط بین الملل در دانشگاه استانبول و تحلیلگر روابط بین الملل در پاسخ به سئوالی که نظر شما در این خصوص چیست گفت.

وی افزود: روند بازگشت روستاهای قازاخ باید دیر یا زود انجام شود. زیرا این روستاها در قلمرو رسمی جمهوری آذربایجان قرار دارند. طبق برخی گزارش ها این روستاها در قازاخ باید به زودی یا در ماه اوت بازگردانده شوند. در همه موارد من فکر می کنم که هر هفت روستای قازاخ و سایر مناطق از جمله خانکندی، خوجالی، آغدره و دیگر جاها برگردانده خواهد شد. این مسئله به اقدامات صحیح سیاسی و دیپلماتیک بستگی دارد که توسط دولت آذربایجان در آینده برداشته شود. بنابراین ما باید صبور باشیم و روند سیاسی را دنبال کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});