• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

افراد کارتن‌خواب در تبریز ساماندهی می‌شوند

  • کد خبر : 21833
  • 20 تیر 1400 - 8:30
افراد کارتن‌خواب در تبریز ساماندهی می‌شوند
یاز اکو - مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز گفت: در راستای افزایش امنیت روانی شهروندان و پاک‌سازی چهره شهر از معتادان متجاهر، طرح جمع‌آوری و ساماندهی افراد کارتن‌خواب از سطح این شهر اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدحسین حسن زاده، با اشاره به اینکه این طرح در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان با همکاری متولیان این امر اجرا می شود، افزود: در این طرح با هماهنگی مراجع قضایی افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب ها که موجب سلب آسایش عموم شهروندان می شوند، شناسایی و جمع آوری می شوند.

وی با بیان اینکه اکثریت این افراد جمع آوری و برای بهبود وضعیت تحویل مراکز ترک اعتیاد و مکان های بازپروری می شوند، اظهار داشت: ۲ مرکز نگهداری آقایان و یک مرکز ویژه بانوان که طبق تفاهم نامه و با تعامل نزدیک توسط شهرداری حمایت می شود، برای اجرای این طرح و اسکان این افراد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز گفت: فرآیند جذب بی خانمان ها از طریق معاونت اجتماعی شهرداری انجام می شود و از اقدامات انجام شده این مرکز در هفته گذشته ارایه خدمات مشاوره و روانشناسی برای مراجعان کارتن خواب، تهیه کیسه خواب برای کارتن خوابی که حاضر به ترک محل و انتقال به گرمخانه نبود و اسکان موقت چهار نفر از بانوان شناسایی شده توسط ماموران خدمات شهری است.

حسن زاده، ادامه داد: تامین اجاره مسکن توسط خیران و تهیه مایحتاج اولیه و هماهنگی جهت اشتغال کارتن خوابی که حاضر به استفاده از خدمات گرمخانه ای نبود و هماهنگی برای جمع آوری خانواده ای که به مدت یک ماه در یکی از پارک های تبریز زندگی می کردند از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی شهرداری تبریز است.

وی یادآوری کرد: شهروندان در صورت مشاهده افراد کارتن خواب یا بی خانمان در سطح شهر می توانند از طریق سامانه ۱۳۷ و اطلاع رسانی به فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری در اجرای این طرح کمک کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21833

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});