• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

افزایش ۶۲ درصدی صادرات ایران به اتحادیه اوراسیا

  • کد خبر : 21860
  • 20 تیر 1400 - 10:30
افزایش ۶۲ درصدی صادرات ایران به اتحادیه اوراسیا
یاز اکو - مدیرکل دفتر همکاری های بین المللی گمرک با اشاره به پیشینه همکاری اتحادیه اوراسیا و ایران گفت صادرات ایران به اتحادیه اوراسیا در سه‌ماهه‌ی اول سال ۱۴۰۰ ،۶۴ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ستاد نمایشگاه تخصصی اوراسیا حسین کاخکی در پنل تخصصی اوراسیا گفت صادرات ایران در سه‌ماهه‌ی اول سال ۱۴۰۰ بالع بر۲۶۴ میلیون دلار و واردات کشورهای اتحادیه اوراسیا از ایران ایران ۹۰۸ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در کشورهایی چون هند و تایلندخواهان ملحق شدن به این اتحادیه هستند آینده خوبی را برای این اتحادیه متصور شد.

کاخکی افزود: امیدواریم زودتر بتوانیم اتحادیه قدرتمند اقتصادی را در شرق آسیا تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه در قانون موافقتنامه تجارت آزاد ایران و اتحادیه اوراسیا فصل مشخصی به گمرک اختصاص یافته، اظهار داشت: گمرک ایران اقداماتی موثری را برای تحقق وظایف دستگاه‌ها و ستادهای جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اوراسیا انجام داده است.

وی تشکیل گروه پایش مفاد موافقتنامه را از جمله این اقدامات دانست و خاطرنشان کرد با توجه به تصویب تشکیل کارگروه ملی امور گمرکی اتحادیه اوراسیا نمایندگانی از سازمان های مختلف تعیین مباحث مختلف در سطح ملی قرار دادند.

از جمله اقدامات انجام شده در گروه پایش را انطباقی تعرفه‌های ۸ رقمی در سطح ملی دانست و گفت همچنین برای موضوع ارزش گذاری های کالاهای مختلف جلسات متعددی با روسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و ایران انجام شد.

کاخ‌کی همچنین گفت: برای شناخت متقابل قوانین، سامانه تبادل الکترونیکی اطلاعات راه اندازی و جلساتی در مورد قوانین و مقررات گمرکی تهیه و مفادان به زبان انگلیسی ترجمه و برای اتحادیه ارسال شد.

مدیرکل دفتر همکاری های بین المللی گمرک اتحادیه اقتصادی اوراسیا رادر زمره مهمترین شرکای اقتصادی ایران خواند و افزود: از آبان ماه سال ۹۸ صادرات ایران به کشورهای این اتحادیه افزایش و تراز تجاری واردات و صادرات افزایش ۳۱ درصدی داشته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21860

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});