• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

ترکیه یونان را به اجتناب از تحریکات فرا خواند

  • کد خبر : 22085
  • 21 تیر 1400 - 13:15
ترکیه یونان را به اجتناب از تحریکات فرا خواند
یاز اکو - وزیر دفاع ترکیه از همتای یونانی خواست بدور از هجمه هاو لفاظی ها با درایت و بینش روشن برای صلح و رفع مناقشات منطقه تلاش کند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روزنامه حریت، وزیر دفاع ترکیه با تکرار درخواست این کشور برای حل و فصل مناقاشات موجود با یونان از طریق گفتگو و دیپلماسی ، از همتای یونانی خود خواست تا از اقدامات تحریک آمیز و لفاظی ها خودداری کند.

آکار در مصاحبه ای با آژانس دولتی آنادولو، اظهارات اخیر وزیر دفاع یونان، که ترکیه را به نقض قوانین بین المللی و ایجاد بی ثباتی در منطقه متهم کرده بود تصریح کرد: مقامات یونان و یونان قبرس در تلاش هستند تا با متهم کردن ترکیه با چنین هجمه های تحریک آمیز سفر رئیس جمهور ترکیه به قبرس در۲۰ ژوئن راتحت الشعاع قرار دهند.

آکار با انتقاد از همتای یونانی خود به دلیل رفتار متناقض وی در برابر تلاش ها برای پایان تنش در منطقه بدنبال دیدار سازنده اردوغان و نخست وزیر یونان ، اظهار داشت: “یونان به رفتار تحریک آمیز ، غیرقانونی ، سازش ناپذیر و تشدید کننده خود ادامه می دهد و حتی به توافق نامه های امضا شده نیز پایبند نیست.

آکار گفت: “من از همکار محترم خود دعوت می کنم که منطقی ، منصفانه و عینی ، به دور از خودخواهی و احساسی بودن و در چارچوب قوانین بین المللی و روابط خوب همسایگی ، منطقی ، منصفانه و عینی بیندیشد و صحبت کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22085

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});