• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

هر گونه بازدید از مرزهای بین المللی آذربایجان، قابل اعتراض توسط ارمنستان نیست

  • کد خبر : 22335
  • 23 تیر 1400 - 12:00
هر گونه بازدید از مرزهای بین المللی آذربایجان، قابل اعتراض توسط ارمنستان نیست
یاز اکو - هرگونه بازدید از اراضی آذربایجان در قالب مرزهای بین المللی آن نه اینکه قابل اعتراض از سوی ارمنستان نیست بلکه قابل اظهار نظر هم نیست.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال اخو آز این بیانیه توسط لیلا عبدالله یوا سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در مورد ارائه یادداشت اعتراض وزارت خارجه ارمنستان در تاریخ ۹ ژوئیه به نمایندگان دیپلماتیک کشورهای خارجی در ارمنستان در مورد سفر سفیران این کشورها شوشا بخش جدایی ناپذیر جمهوری آذربایجان ارائه شد.

به گفته وی این اقدام وزارت امور خارجه ارمنستان بار دیگر نشان می دهد که این کشور هنوز در موقعیتی مغایر با قوانین بین المللی و به دنبال ادعاهای ارضی واهی است. ما یک بار دیگر تأکید می کنیم که هرگونه بازدید از خاک آذربایجان در مرزهای بین المللی آن نمی تواند قابل اعتراض یا اظهارنظر توسط ارمنستان باشد. بازدید از این مناطق در زمان اشغال نظامی ارمنستان غیرقانونی بود. شوشا دیگر آزاد شده است و مانند سایر مناطق آزادشده بخشی جدایی ناپذیر از جمهوری آذربایجان است. بازدیدهایی انجام شده و خواهد شد، کارهای مرمت در شوشا در حال انجام است، صاحبان مشروع شوشا به خانه های خود برمی گردند، خلاصه اینکه زندگی در گهواره فرهنگ ما احیا خواهد شد.

این مقام وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان تأکید کرد که وزارت امور خارجه ارمنستان باید حداقل در نظر بگیرد که در هنگام تهیه یادداشت به چه چیز و به چه علتی اعتراض می کند. به نظر می رسد نبود رهبری منسجم در وزارت امور خارجه ارمنستان بر اسناد تهیه شده توسط این نهاد نیز تأثیر می گذارد.اکنون وزارت خارجه ارمنستان باید وضعیت جدید منطقه را درک کند. مانند گذشته دنبال کردن سیاستی مغایر با قوانین بین الملل و مخرب سرنوشت خوبی برای ارمنستان نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});