• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8

خرید تضمینی ۵۳ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 23023
  • 28 تیر 1400 - 16:00
خرید تضمینی ۵۳ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی
یاز اکو - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از خرید تضمینی ۵۳ هزار تن گندم تا روز گذشته ۲۷ تیرماه در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، علی رخ افروز، در تشریح جزئیات این خرید تضمینی، اظهار کرد: به میزان ۴۳ هزار و ۳۴۵ تن گندم تنها از طریق اداره کل غله استان خریداری شده و شرکت تعاون روستایی نیز ۳۹۰۳ تن گندم را به صورت تضمینی خرید کرده است که در مجموع خرید تضمینی ۴۷ هزار و ۲۴۸ تن گندم در سامانه به ثبت رسیده است.

وی افزود: ۵۶۰۰ تن گندم بذری نیز در راستای بذرگیری و تحویل آن به کشاورزان استان جهت کشت گندم سال بعد، خرید شده است.

وی با بیان این‌که در مدت مشابه سال گذشته به میزان ۴۴ هزار و ۱۶۱ تن گندم خریداری شده بود، افزود: تا امروز بر اساس میزان خریدی که در سامانه به ثبت رسیده، ۲۳۸۳ میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال هزینه خرید داشتیم که ۴۸ درصد آن یعنی ۱۱۴۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال پرداخت شده است. گندم کاران استان اکنون ۱۲۴۱ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال از دولت جهت خرید تضمینی گندم مطالبه دارند.

اخ افروز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرید تضمینی کلزا در استان، تشریح کرد: تا روز ۲۷ تیر، ۱۴۶۶ تن کلزا به صورت قراردادی و ۳۵۰ تن به صورت تضمینی خریداری شده و هم‌چنین کارخانجات متفرقه‌ای به میزان ۳۰۰ تن از این محصول خریداری کرده‌اند.

وی با بیان این‌که جمع مبلغ پرداخت شده به کلزاکاران استان در طی این خریدها، ۸۷ میلیارد ریال است، گفت: این میزان مبلغ، ۵۰ درصد کل مطالبه کشاورزان کلزاکار استان را شامل می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23023

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});